سیاسی

ما باید در جهاد سازندگی هم حماسه‌ساز باشیم

وطن در حکم مادر است و این مادروطن بر فرزندان خود حق دارد که مطالبه خدمت کند و فرزندان نیز در خدمت ملت و مادروطن خویش باشند.

حکمت

وطن در حکم مادر است و این مادروطن بر فرزندان خود حق دارد که مطالبه خدمت کند و فرزندان نیز در خدمت ملت و مادروطن خویش باشند.

افغانستان عزیز، مادروطنی است که سال‌هاست از جنگ، فقر، ظلم و انواع بدبختی و مشکلات رنج می‌برد و پیوسته زیر ساطور جوروجفای بیگانگان و فرزندان نااهل خویش، خردوخمیر می‌شود.

در هر تجاوز بیگانه، متأسفانه دست برخی از فرزندان ناصالح کشور دخیل بوده و لشکر بیگانه را برای تجاوز در افغانستان تشویق و ترغیب کرده اند.

در زمان تجاوز انگلیس شاه شجاع و برخی دیگری، در زمان تهاجم روس ترکی، امین، کارمل، نجیب و برخی دیگری و در زمان حملات نظامی امریکا نیز تعداد زیادی از غربی‌مشرب‌ها و مجاهدنماها با متجاوزین هم‌رکاب شدند و گلستان وطن را پامال خرس‌ها و خوک‌های متجاوز و اشغال‌گر نمودند.

اما، شمار دیگری در صف جهاد و دفاع از میهن قرار گرفتند و برای مالیدن دماغ مستکبرانه‌ی متجاوزین کمر بستند و با جهاد شهادت‌طلبانه وارد میدان مبارزه و کارزار شدند.

این گروه مفلح و رستگار بالآخره پوز دشمن متجاوز و نوکران شان را به خاک ذلت مالیدند و پرچم عزت و آزادی را در تمام جغرافیای کشور به اهتزاز درآورند.

این وطن، قسمی که حق آزادی برما دارد، حق آبادی نیز دارد و فرزندان میهن باید برای آبادانی و شکوفایی کشور خود کمر همت ببندند و با اسلحه ی خِرد و دانش و سعی بلیغ، وطن خود را بهشت روی زمین بگردانند.

خدمت خلق الله و خدمت مردم رنجدیده افغانستان، اجر بزرگی را در پی خواهد داشت ، ملت و سرزمین مان نیز با زحمات فرزندان خویش به خوشبختی و رفاه و آسایش خواهد رسید.

در این شکی نیست؛ ما اگر امسال درختی در زمین غرس می‌کنیم، فردا در سایه‌اش می‌نیشنیم و از میوه اش بهره می‌گیریم.

همچنان اگر سنگی را بر سنگی یا خشتی را بر خشتی می‌گزاریم، فردا منجر به آبادی می‌شود و از فواید و زیبایی‌های آن بهره‌ور می‌شویم.

آبادی، یعنی: عزت، عظمت و شکوه زندگی.

پس باید هر فرد ملت به خدمت مردم خود باشد و آبادی مادروطن را در اولویت کاری خویش قرار داده، برای شکوفایی، شکوه و زیبایی کشور خویش پشتکار و پیشتاز باشیم.

دیروز فرزندان خلف و صالح، وطن را از چنگال سیاه انگلیس، روس و امریکا نجات دادند، امروز باید با سلاح دانش و تجربه برای آبادی وطن خویش وارد عرصه‌ی احیا و بازسازی شوند و دوشادوش انجنیران، اقتصاددانان و دانشمندان معاصر خود، برای آبادی کشور خویش نیز تلاش بورزند و با جهاد سازندگی وطن را آباد و شکوفا بسازند.

جهاد سازندگی تنها وظیفه‌‌ی حکومت نیست، بلکه تمام ملت اعم از مردوزن و خرد و بزرگ، مسئولیت دارند تا وطن ویرانه‌ی خود را آباد کنند و در سایه‌ی عزت، عظمت، سعادت، رفاه و آسایش زندگی نمایند.

هموطنان شرافتمند!

باید در جهاد احیا و سازندگی به شکل گسترده سهیم شویم و در این عرصه نیز حماسه‌ساز و افتخارآفرین باشیم.

زنده باد افغانستان عزیز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *