اجتماعی

انیس بازتاب دهنده‌ی واقعیت‌ها

روزنامه و موسسه ملی انیس یکی از قدیمی‌ترین، با اعتبارترین و موفق‌ترین روزنامه در سطح کشور است که با فعالیت‌های موثر و اثر بخشش، علاقه‌مندان خاص را در سرتاسر کشور به خود جلب نموده است.

گزارشگر: نجیب
روزنامه و موسسه ملی انیس یکی از قدیمی‌ترین، با اعتبارترین و موفق‌ترین روزنامه در سطح کشور است که با فعالیت‌های موثر و اثر بخشش، علاقه‌مندان خاص را در سرتاسر کشور به خود جلب نموده است.
انیس با انعکاس دادن واقعیت ها و حقایق داغ روز، مقالات، تفسیرها و تحلیل های ماندگارش در قلب مخاطبان، پژوهشگران و فرهنگیان، قلم بدستان و روشنفکران، شاعران و نویسندگان جا باز کرده و طرفداران زیادی دارد. در رابطه به موضوع گزارشگر روز نامه ملی انیس نظریات چند تن را جویا شده است که توجه خوانندگان را به آن معطوف می داریم.
عزیز احمد، نویسنده و قلم بدست و از دوست داران روزنامه ملی انیس نظر خود را این گونه بیان داشت: روز نامه ملی انیس یکی از قدیمی ترین و پرطرفدار ترین روزنامه های کشور است. نزدیک به یک قرن می شود که این رسانه با تمام تحولات و تغییرات سیاسی، دردها و رنج ها، همگام با ملت و مردم خویش موفقانه پیش رفته و هنوز هم دارد فعالیت های برازنده ای را بدست نشر می سپارد. اگر به دوره های اول آن که به طور خصوصی هم چاپ و نشر میشد نظر اندازیم، از معنویت بلند برخوردار بود چون شخصیتی مانند محی الدین انیس با همفکرانش او را مدیریت می کرد. وقتی این روزنامه دولتی شد همچنان خط مش گذشته اش را با محتویات علمی و خبری حفظ کرده است. نویسنده‌‎ها و دانشمندانی که مقالات، مضامین و اشعار شان در مجله آریانا نشر نمی شد، جهت نشر مطالب خود را به روزنامه ملی انیس می سپردند، همچنان از شعرای معاصر چون استاد خلیلی، غلام نبی عشقری، محمد انور بسمل، استاد بیتاب و … نوشته هایی از مولانا خسته، ابراهیم خلیل، میلاد رحیمی و دیگران را در میابید. به هر صورت روزنامه ملی انیس از روزنامه های مشهور و معروف کشور است که همه با این نام آشنایی دارند. من پیشنهاد می کنم که سیستم طباعتی آن کمی تغییرکند و صفحات داخلی آن مانند صحفات اول و هشتش رنگه چاپ شود. مضامینی که در تضاد با منافع ملی کشور نیست بدون سانسور نشرشود. روزنامه ملی انیس باید در سرتاسر ولایات افغانستان به خصوص به ادارات دولتی به دست رس اهل مطالعه قرار گیرد. روزنامه ملی انیس سالانه از میان مقاله نویسان خویش یک تن آنرا که از همه بیشتر مضمون نوشته و موارد تازه را توضیح و تشریح نموده باشد به حیث برترین نویسنده سال انیس معرفی کند.
ظریف شاه خردمند محصل مقطع ماستری پوهنتون دنیا نظر خود را پیرامون روزنامه ملی انیس چنین بیان کرد: روزنامه ملی انیس یکی از پر خواننده ترین و معیاری ترین روزنامه در سطح افغانستان به شمار می رود که قدامت تاریخی آن بیش از ۹۶ سال را در بر می گیرد و در طول نودوشش سال همیشه باز تاب دهنده واقعیت ها بوده، گزارشات و تبصره های روز را به اسرع وقت به دسترس مشترکین و خوانندگان اش قرار می دهد. همیشه در سدد نشر بهترین دستاوردها بوده و است. خبر و گزارش در حقیقت نیاز مبرم و مانند کالا و خوراکه به مردم و ملت ها می باشد که این نیاز مردم را همیشه روزنامه ملی انیس رفع ساخته است. من منحیث یک جوان درس خوانده و تحصل کرده از نشرات روزنامه ملی انیس قلباً راضی هستم. و به همه دست اندرکاران روزنامه ملی انیس سعادتمندی و روشنفکری، سرفرازی و موفقیت دنیایی و اخروی را تمنا دارم. حکیم الله ایماق محصل پوهنتون و یک تن از علاقه مندان خاص روزنامه ملی انیس گفت: با توجه به شرایط و وضعیت، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و محیطی در یک کشور رسانه ها در روشنایی حقایق با درک رسالت، وجیبه خویش را در خصوص اطلاع رسانی به شهروندان از تغییرات، تحولات و کارکردهای حکومت نیازها و خواست های شهروندان مسئولیت شان را ادا می کنند و با تلاش های شبانه روزی، بدون خستگی سعی می نمایند تا حقایق و رویداد های روز را بازگو کرده و در این راستا روزنامه و موسسه ملی انیس به سهم خویش و به منظور خدمت به ملت و مردم درد دیده و رنج کشیده کشور از هیچ گونه فداکاری و تلاش دریغ نه نموده و همیشه در راستای اطلاع رسانی و میزان رضایت مردم از کارکرد های دولت در همه ابعاد پیشقدم بوده است. من به عنوان یک شهروند بیشتر جهت آگاهی از اوضاع واحوال کشور روزنامه ملی انیس را مطالعه می نماییم، از رهبری، مدیران و کارکنان روزنامه انیس که زحمت می کشند سپاس گزارم.
شهرزاد یک تن از خبرنگاران آزاد و ورزیده در مورد روزنامه ملی انیس نظرش را چنین بیان نمود: رسانه ها قلب تپنده یک جامعه هستند و هم چنان زبان مردم و دولت می باشند، مانند پل ارتباطی بین حکومت و ملت، نقش اساسی را دارند. مثلاً در کنار رسانه های تصویری، صوتی، رسانه های چاپی نیز مزیت های خود را دارد فعلاً همه جوانان و خوانندگان بیشتر مطالب را از طریق ویب سایت دیدن می کنند. من بیشتر اوقات سایت روزنامه ملس انیس را دنبال می کنم و مطالب های ارزشمند و مفید را که نیاز دارم بدست می آورم و اینکه نظام ما در سطح ملی و منطقه دارای چنین یک رسانه چاپی معتبر دولتی می باشد افتخار می کنم و به خود می بالم که چنین آدرس در بیرون از کشور داریم مثل دیگر رسانه های چاپی خارجی. باید دست اندرکاران و مسئولین روزنامه ملی انیس مورد حمایت مردم و الخصوص امارت اسلامی قرار گرفته و از طرف مسئولین امارت تشویق مادی و معنوی شوند. دیگر اینکه تیتر ویب سایت روزنامه ملی انیس بسیار کلیشه ای می باشد که باید بهتر وخوبتر از گذشته ها و طبق سیستم و استندردهای جهانی باشد.
.امان الله یک تن از اساتید متقاعد و اهل قلم گفت: روزنامه و روزنامه نگاری در جامعه از نقش برازنده و اساسی برخوردار است، باید اصل بی طرفی را در نظر گرفته دیگر اینکه باید روی گزارشات تحقیقی بیشتر تکیه کنند و در قضایای ملی با احتیاط برخورد نمایند، آیینه‌ی تمام نمای اقوام مختلف یک کشور باشند.
روز نامه ملی انیس روزنامه یی است که همیشه خط مش، کارکردها و پالیسی های دولت را انعکاس می دهد و بعد از نشریه سراج التواریخ و شمس النهار قدیمی ترین روز نامه در افغانستان است. روزنامه ملی انیس توسط غلام محی الدین انیس در سال ۱۳۰۶ ه ش تاسیس گردید با توجه به پالیسی نشراتی در مقایسه با دهه ۸۰ مسایل فرهنگی خود را کم رنگ ساخته است، علاقه مند مصاحبه با خبره گان، اهل قلم، شعراء و نویسندگان می باشم. روزنامه ملی انیس در کنار پرداختن به کارکردهای حکومت و دولت باید مصالح علیای کشور و خواست عمده مردم که کار، امنیت و اقتصاد است بیشتر به آن پرداخته در انعکاس خواست های آنان کار نماید.
صبور حیدری محصل سال چهارم دانشگاه پیام چنین ابراز نظر کرد:
روزنامه ها و رسانه ها در حقیقت پل ارتباطی بین نظام و ملت است، یعنی این که دیدگاه، خواست، نظر، مشکلات و چالش های مردم را به سهم دولت رسانده و نظام طبق رویکرد، پالیسی و امکانات دست داشته این چالش ها و معضلات را حل و فصل می کند که دو طرف در ردیف خود مسئول و پاسخ گو می باشند۔
به هر صورت باید روزنامه ها به دسترس تمام علاقه مندان قرار گیرد، باید تیراژ و چاپ آن افزایش پیدا کرده و به تمام دانشگاه های دولتی و خصوصی، مراکز تعلیمی و تحصلی، شفاخانه ها و مکاتب طور مجانی یا اخذ فیس اندک رسانده شود تا مردم و جوانان دانش آموزش از اطلاعات و اخبار روز آگاهی داشته و در حمایت از نظام وجیبه دینی و انسانی خویش را انجام داده باشد. چون با مطالعه مقالات، تحلیل ها، تفسیرها، گزارشات و مصاحبه ها از تمام واقعات باخبر شده و همگام با دولت در جهت زدودن ناهنجاری ها همکاری صادقانه داشته باشند. اگر این روزنامه ها به دسترس ملت و مردم قرار نگیرند مردم از هیچ چیزی اطلاع صاحل نخواهند کرد، چون رسانه های چاپی حیثیت اسناد رسمی را دارد اما رسانه های صوتی و تصویری چنین جایگاه و مقامی را ندارند و باورمندی مردم بیشتر به رسانه های چاپی است تا دیگر رسانه ها.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. Для поисковых систем домен с www и без www – это два абсолютно разных сайта https://seovtopp.ru/uslugi
    Чтобы показать им, что это один сайт, и проиндексировать его как единое целое, необходимо поставить 301 редирект со второстепенного домена на основной (SEO-оптимизаторы называют его ) https://seovtopp.ru

    Среднесуточный трафик можно посмотреть в любом из сервисов статистики https://seovtopp.ru/contacts

    Отключение Instagram в России показало нам, что нельзя делать ставку на одну соцсеть https://seovtopp.ru/contacts
    Лучше создавать сообщества во всех соцсетях, где присутствует ваша аудитория https://seovtopp.ru/uslugi

    Она предполагает работу непосредственно над содержанием сайта, которая способствует его продвижению в поисковых системах https://seovtopp.ru/uslugi
    Прежде чем что-то оптимизировать, сделайте бэкап сайта https://seovtopp.ru/contacts
    Пригодится, если что-то пойдет не так 🙂
    64 https://seovtopp.ru/uslugi
    Внешние ссылки https://seovtopp.ru/uslugi

    Важно! Внутренняя оптимизация — это наполнение сайта контентом, который подходит под требования поисковиков и отвечает интересам пользователей https://seovtopp.ru/uslugi

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن