افغانستان

ذبیح الله مجاهد: کشورها از لحاظ اقتصادی و دیپلوماتیک با نظام همکار باشند

سخنگوی امارت اسلامی می‌گوید که نگرانی بی‌مورد برخی کشورها در باره افغانستان راه را برای بی‌ثبات ساختن و ناامن کردن منطقه هموار می‌کند.

سخنگوی امارت اسلامی می‌گوید که نگرانی بی‌مورد برخی کشورها در باره افغانستان راه را برای بی‌ثبات ساختن و ناامن کردن منطقه هموار می‌کند.

مولوی ذبیح‌الله مجاهد گفته است که برای ادامه‌ امنیت کنونی افغانستان، همکاری‌های منطقه‌ای از رهگذر اقتصادی و دیپلوماتیک نیاز است.

آقای مجاهد در این مورد گفت: «کشورها از لحاظ اقتصادی و دیپلوماتیک با نظام همکار باشند تا امنیتی را که داریم، دوامدار شود.»

وی افزود: «اظهارات بعضی از کشورها قابل ملاحظه است که باید نداشته باشند چون تشویشی را که وجود ندارد تلقی کردن خودش به بی‌ثباتی و ناامنی کمک می‌کند.» مجاهد همچنان تصریح کرد که جلو غصب حقوق مردم افغانستان از سوی جهان باید گرفته شود و نیز بر ظلم آنان در برابر مردم نقطه پایان گذاشته شود.

وی از کشورها می‌خواهد تا در این راستا با امارت اسلامی همکار باشند.

به گفته مجاهد، جهان با وضع تحریم‌ها، به رسمیت نشناختن دولت سرپرست، منجمد ساختن دارایی‌های کشور، عدم تعاملات معنادار اقتصادی و وضع محدودیت بر سفر برخی از سران و مقام‌های امارت اسلامی، حق مردم افغانستان را غصب کرده است.

پیش از این، شمار دیگری مقامات امارت اسلامی همچنان گفته‌اند که سیاست فشار و زور در افغانستان نتیجه ناکام است و جهان باید با حکومت سرپرست تعامل معنادار داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *