سخن انیس

شکست پی‌درپی ابرقدرت‌ها در افغانستان

افغانستان سرزمینی است که درخت تجاوز دراینجا به ثمر نمی‌نشیند و هیچ متجاوزی از این خاک و خطه شاد و موفق نمی‌رود/ نرفته است. در نیم‌قرن اخیر شکست روس و امریکا، معجزه‌هایی بودند که جهان را شگفت‌زده ساخت و افتخار بزرگی را به نام ملت مجاهد و قهرمان افغانستان، ثبت جریده‌ی عالَم نمود.

 

افغانستان سرزمینی است که درخت تجاوز دراینجا به ثمر نمی‌نشیند و هیچ متجاوزی از این خاک و خطه شاد و موفق نمی‌رود/ نرفته است.
در نیم‌قرن اخیر شکست روس و امریکا، معجزه‌هایی بودند که جهان را شگفت‌زده ساخت و افتخار بزرگی را به نام ملت مجاهد و قهرمان افغانستان، ثبت جریده‌ی عالَم نمود.
۴۳ قبل از امروز، قشون سرخ شوروی با تانگ و توپ و لشکر تادندان‌مسلح خویش در این سرزمین حمله کرد و میلیون‌ها فرزند این سرزمین را شهید و معلول ساخت و همچنان میلیون‌ها تن دیگر را مجبور به ترک وطن و رهسپار دیار غربت نمود.
اما این ملت دشمن‌ستیز و کفرشکن، برای قوای متجاوز شوروی و غلامان حلقه‌به‌گوش‌آنان چنان درس عبرت دادند که تا قیام قیامت فراموش شان نخواهد شد.
پس از شکست ننگین روس‌ها، امریکایی‌ها طرح تجاوز در افغانستان را ریختند و به دعوت و تحضیض یک‌مشت وطنفروشِ دالرپرست در افغانستان تجاوز کردند و با کروزهای‌ قاره‌پیما، طیاره‌های پیش‌رفته، بمب‌های آتشین و اسلحه‌ی مدرن، افغانستان را به خاک و خون کشیدند و بی‌شرمانه به اشغال، قتل، جفا و جنایت پرداختند.
اما این غول قدرت نیز به زودترین فرصت در دام رزمی مجاهدین افتاد و ضربات سنگینی در پیکرش وارد گردید.
این غول‌ جنایت، مانند روس‌ها مجبور به فرار شد و عاقبت الامر در پای شکست‌نامه‌ی خویش امضا کرد و مهر تایید گذاشت.
ملت قهرمان افغانستان افتخار دارند که تنها در نیم‌قرن پسین توانستند دو ابرقدرت‌ جهان‌خوار را به زانو در بیاورند و افتخارات بزرگی را به نام افغانستان، ثبت تاریخ نمایند.
در آخر سالروز شکست و خروج مفتضحانه‌ی قشون سرخ شوروی از افغانستان را برای تمام ملت مجاهد و شهیدپرور افغانستان، تبریک و تهنیت عرض می‌نماییم و دوام و بقای افغانستان اسلامی، آزاد، مستقل و مقتدر را از بارگاه رب‌العزت آرزو می‌بریم.

زنده باد افغانستان و شاد و آباد باد ملت قهرمان و کفرشکن این سرزمین.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *