سخن انیس

امیری که بنیاد ظلم را برانداخت و نظام کاملاً اسلامی را بنا نهاد

 

امروز یازدهمین سالروز ارتحال ملکوتی عالیقدر مرحوم امیرالمومنین ملامحمدعمر مجاهد (رح) است.

مرحوم امیر المومنین (رح)، یکی از شخصیت‌های بزرگ جهان اسلام بود که در عصر فساد و فتنه، قوانین اسلام و شریعت را در افغانستان حاکم ساخت و فساد را از بنیاد برانداخت و با جهاد مسلحانه خویش، اسلام را به معنای واقعی اش در افغانستان احیا کرد. این ابرمرد تاریخ‌ساز با همکارانِ فداکار، مجاهد و عالم خویش، زمانی قدعلم کرد که فسق‌وفساد در تاروپود افغانستان، ریشه دوانده بود و ظلم‌وچپاولگری در تمام نقاط کشور بیداد می‌کرد. ظلمی که مردم را به ستوه آورده بود و ملت افغانستان از هرحیث در معرض خطر و تجاوز قرار داشتند و شب و روز سخت و دشواری را سپری می‌کردند. آتش جنگ‌های تنظیمی، سمتی، زبانی و مذهبی در وجب وجب خاک کشور شعله‌ور گردیده بود و مردم افغانستان را همه‌روزه، هیولا‌ی تباهی می‌بلعید و به نابودی می‌کشانید. در همین اثنا بود که عشق جهاد در دل این عالم خداجو و مبتکر که پیشینه‌ی روشن جهادی در دوران تجاوز روس‌ها داشت، موج زد و این امیر فقیر، بار دیگر به جهاد مسلحانه برخاست و برای قلع و قمع مفاسد و مظالم، قامت بلند کرد. این‌بار توانست که باکمال شهامت و ابتکار عمل، گلیم هرگونه‌فساد را از افغانستان برچیند و با قربانی‌های بیدریغی، حدودالله و قوانین شرع شریف را در این سرزمین، پیاده نماید و امارت اسلامی را به وجود آورد. اما امارت اسلامی در آن ز مان، به خار چشم دشمنان اسلام و افغانستان تبدیل گردید، همین بود که امریکا، ناتو و جهان کفری در مجموع در مقابل امارت اسلامی افغانستان قرار گرفتند و با همدستی یک‌مشت عناصر فرصت‌طلب و وطنفروش و بهانه‌های واهی، برای از میان برداشتن امارت اسلامی، دست به کار شدند و برای سقوط این نظام اسلامی و مردمی تلاش ورزیدند. امریکا و ناتو با حملات گسترده و جنگ تمام‌عیار توانست کابل و بعض نقاط را اشغال کند و رژیم اجیر و گودی‌گونه‌ای را در افغانستان به وجود آورد.  اما، امارت اسلامی افغانستان در سراسر کشور حامیان، هواداران و فداییان خود را داشت و مجاهدین از هرگوشه‌وکنار بازهم برای شکستاندن طلسم تجاوز امریکا و رژیم اجیر، دست به قیام مسلحانه زدند و تحت فرمان مستقیم امیرالمومنین مرحوم ملامحمدعمر مجاهد (رح)، جهاد و مبارزات طاقت‌فرسا و شهادت‌طلبانه‌یی را دوباره آغاز کردند و مانند شیر و شاهین بر دشمنانِ متجاوز یورش بردند و آنان را تارومار کردند. مجاهدین امارت اسلامی افغانستان، در طول حیات این امیر فقیر و پُرابتکار، به موفقیت‌های بلندی دست یافتند و دشمن را در هرجا، ذلیل و زبون کردند و به شکست سخت و سنگنینی مواجه نمودند.  بعد از رحلت مرحوم امیرالمومنین ملامحمدعمر مجاهد (رح) در زابل، زمام امارت اسلامی به عهده‌ی امیرالمومنین شهید ملا اخترمحمد منصور (رح)، سپرده شد و این کاروان نور را با درایت و صلابت رهبری کرد و بالآخره این امیر گرامی نیز در راه عزت و آزادی، جام شهادت نوشید و در آتش بمب امریکای متجاوز کباب گردید. بعد ازآن، زمام امارت اسلامی افغانستان، به دست عالیقدر امیرالمومنین، شیخ القرآن و الحدیث، مولوی هبت الله آخوندزاده (حفظه الله تعالی)، قرار گرفت و این امیر خردمند و شجاع توانست، امریکا و ناتو را به شکست فاحشی مواجه سازد و فتح عظیمی را برای افغانستان و افتخار بزرگی را به نفع تمام امت اسلامی رقم بزند.

امروز نظامی اسلامی که تمام جهان اسلام به آن افتخار می‌روزند، ثمره‌ی تلاش و درایت امیران عالیقدر و قهرمان ما بوده است.  همچنان فورانِ خون مطهر شهدای گرامی ما بوده که در نتیجه، نظام کاملاً اسلامی و پُرابهت به ارمغان آمده است و اینک احکام الهی و قوانین شریعت ناب محمدی (ص) در افغانستان جاری و مردم ما در فضای روشنِ آزادی، آرامی و شکوفایی، زندگی می‌نمایند.

در آخر یکبار دیگر به روح حضرت امیرالمومنین مرحوم ملامحمدعمر مجاهد (رح)، و جمیع شهدای راه عزت و آزادی، اتحاف دعا می‌کنیم و برای هریک شان بهشت برین از بارگاه الهی استدعا می‌نماییم.

برای مجاهدین بازمانده، استقامت در راه شریعت و جهاد و خدمت به اسلام و مسلمین، مستدعی استیم و همچنان برای عالیقدر امیرالمومنین شیخ صاحب حفظه الله؛ طول عمر، سعادت و موفقیت همیشگی آرزو می‌بریم….

زنده و پاینده باد امارت اسلامی افغانستان و درخشان باد، ستاره نام قهرمانان جهاد و مبارزه در سپهر تاریخ کشور.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن