سخن انیس

انانیت و خودخواهی!

 

انانیت، خودبینی و خودخواهی صفتی‌ است که منزلت انسان را پایین می‌آورد و مرضی است که آدمی را از عرش عزت، به فرش ذلت تنزیل می‌دهد. این صفت زشت، از شیطان گرفته تا فرعون و از ابوجهل و ابولهب گرفته تا فرعون‌های معاصر را ذلیل کرده است و با گذشت هرروز آنان را زار و زبون می‌گرداند. روس و امریکا با انانیت، کبر و غرور در افغانستان تجاوز کردند و با امکانات زیاد و وسایل فراوانی که داشتند، این ملت فقیر و مستضعف را با فجیع‌ترین شیوه کوبیدند و ظلم و ستم بزرگی را در حق این ملت مسلمان روا داشتند. اما خدای حکیم آنان را در مقابل این ملت فقیر و قهرمان، مغلوب گردانید و آخرالامر با جهان رسوایی و روسیاهی شکست سخت و ننگینی را متقبل شدند و پا به فرار نهادند.

خوانندگان گرامی!

ما، در دوران جهاد علیه روس‌ها و کمونیست‌ها و پس ازآن، دیدیم که رهبران جهادی به مقام‌های بلندی از قدرت، جاه و امکانات رسیدند و در بین جامعه از جایگاه ویژه و بلندی برخوردار شدند. اما برخی ازاین رهبران، قدر نعمت الهی را ندانستند و به مرض انانیت، خودبینی و جاه‌طلبی مبتلا شدند. این مرض آخرالامر همه چیز را از رهبران قدرت‌خواه و انحصاری گرفت و آنان مورد نفرت و انزجار شدید ملت مسلمان و مجاهد افغانستان قرار گرفتند.

اما، رهبرانی‌که قدر نعمت الهی را دانستند و سر به پای بتِ انانیت خم نکردند، به موفقیت و پیروزی ابدی نایل آمدند و با ابهت و دبدبه‌ی اسلامی و جهادی، زندگی کردند و آخرالامر با جهانی از جلال و عظمت و شکوه، به نزد رب العالمین شتافتند. امروز هم برای همه‌ و خصوصاً برای بزرگان نظام اسلامی ما لازم است که از انانیت و خودخواهی دوری بجویند و با سعه‌ی صدر، همدیگرپذیری و کمال عاجزی امور کشور را به پیش ببرند. چون این مرض، خیلی مهلک و خطرناک است و عواقب تلخ و ناگواری را در پی دارد. امیدواریم که خداوند دانا و توانا، همه را و به ویژه مسئولین نظام و زمام‌داران کشور را ازاین مرض خطرناک نگاه بدارد و شیرازه‌ی این نظام اسلامی که با خون پاک شهدا و عرق زحمات مجاهدان پاکباز، بافته شده است را محکم‌تر گرداند و رب العزت این نظام و برج افتخار جهان اسلام را برای همیشه از سقوط و ریخت‌وریز دور داشته باشد.

آمین، یارب‌العالمین!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن