اخبار

برای ۲۰۶۹ کودک یتیم در بامیان کمک نقدی و مواد خوراکی توزیع شد

انیس: صبور فرزان سیغانی سخنگوی مقام ولایت بامیان به خبرنگار روزنامه ملی انیس گفت که همزمان با فرا رسیدن عید سعید فطر، دفتر مرجعیت آیت الله  محمد اسحاق فیاض در مرکز ولایت بامیان طی مراسمی با حضور داشت والی ولایت بامیان، رئیس شهدا و معلولین و جمعی از علما در مدرسه مهدیه فولادی ، برای ۲۰۶۹ کودک یتیم پول نقد و مواد خوراکی توزیع نمود.

به گفته وی عبدالله سرحدی، والی ولایت بامیان که در جمع علما، مسئولین، خانواده های شهدا و ایتام صحبت می کرد از مساعدت های همیشگی دفاتر و به خصوص دفتر آیت الله فیاض در بامیان قدر دانی نموده و گفت: رهبری اداره محلی بامیان از برنامه های مفید دفاتر آیات عظام در راستای حمایت از محرومین، خانواده های بی سرپرست و ایتام خوشنود بوده و از چنین برنامه های آنان حمایت میکند.

والی بامیان با بیان اینکه خانواده‌های شهدا، ایتام و معلولین تحت پوشش و توجه ویژه رهبری حکومت امارت اسلامی افغانستان قرار دارند، اظهار داشت: خانواده های شهدا، ایتام، معلولین و زنان بی سر پرست نگران نباشند زیرا که تمام حقوق و امتیازات آنها در حکومت امارت اسلامی محفوظ بوده و از جایگاهی بالایی برخوردار هستند. از همین رو باید تمام مادران و خانواده های ایتام تلاش کنند تا فرزندان شان را در مدارس دینی و مکاتب جهت فراگیری تعلیمات دینی و عصری بفرستند.

مقام ولایت بامیان از همه دفاتر و موسسات خیریه خواست: خانواده های بی سرپرست و ایتام را مورد توجه بیشتر خود قرار داده و حکومت را در این راستا همکاری کنند.

در همین حال رمضان دانش، مسئول دفتر آیت الله فیاض در ولایت بامیان پیرامون برنامه ها و کمک های این دفتر معلومات داده و افزود: دفتر آیت الله فیاض در ادامه کمک‌های خود و همزمان با فرا رسیدن عید سعید فطر برای ۲۰۶۹ کودک یتیم و بی سرپرست اعم از مذهب اهل تسنن و تشیع  پول نقد و مواد خوراکی که شامل لباس، بوت، پول نقد، کلچه و شیرینی می باشد را به عنوان عیدانه توزیع نموده است.

سید نصرالله واعظی عالم دین و رئيس شورای علمای شیعه مرکز بامیان و شاه ولی احمدی، رئیس امور شهدا و معلولین ولایت بامیان از دیگر سخنران این مراسم بودند که پیرامون جایگاه ورثه شهدا و ایتام از دیدگاه قرآن و احادیث نبوی در جوامع اسلامی صحبت نمودند.

تیموری

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *