سخن انیس

جامعه جهانی، درد غزه را باید حس کنند!

اگرچه شورای امنیت سازمان ملل برای اولین بار به قطعنامه‌ای که خواستار آتش‌بس فوری برای ماه مبارک رمضان در غزه است، رای مثبت داد.

اما، جامعه جهانی باید درد غزه و زخم عمیق فلسطین را حس کنند و برای آتش‌بس‌ دایمی و پایدار اقدام نمایند.

خواست‌های ملت فلسطین روشن است و باید جامعه جهانی و شورای امنیت سازمان ملل برای پیاده کردن این خواست‌های مشروع گام بردارند و برای تطبیق آن طرح عملی را روی دست بگیرند.

غزه، چند ماه می‌شود که زیر بمباردمان رژیم صهیونیستی تکه تکه می‌شود و نیروهای اشغالگر اسرائیل، روزانه افراد زیادی را در این سرزمین با بی‌رحمانه‌ترین شیوه به شهادت می‌رسانند و جنایت می‌آفرینند.

بر جامعه‌ جهانی لازم است که بر رژیم غاصب صهیونیست فشار وارد کنند تا جنگ را متوقف کند، تن به آتش‌بس دایمی و پایدار بدهد و دست از جنایت، نسل‌کشی، مظالم و ویرانگری‌ها بردارد و شرایطی را که مجاهدین فلسطین پیشکش می‌کنند، بدون تعلل و بهانه‌تراشی بپذیرند.

چون آن‌مناطق، سرزمین مسلمانان است و آنان حق دارند در سرزمین خود طرح و دیدگاه داشته باشند و برای عملی‌کردن آن به هرگونه  تصامیم و اقداماتی مبادرت    ورزند.

جامعه جهانی باید امریکا را هم بفهماند تا از اقدامات یک‌جانبه و زورگویی‌ها، خشونت و جنایت دست بردار شود و بیشتر ازاین بر آتش جنگ و خونریزی دامن نزند و بگذارد که حق مشروع ملت فلسطین برای شان اعاده شود و این ملت به داشتن نظام اسلامی و دولتی که خود می‌خواهند، برسند.

در غیر آن، ممکن نیست که مجاهدین فلسطین، خواست‌های نامشروع و ظالمانه‌ی امریکا و اسرائیل را بپذیرند، و یا این‌گونه آتش‌بس‌های مقطعی، مشکل را از ریشه حل نماید.

در آخر ملت افغانستان از اعضای شورای امنیت که برای نجات مردم مظلوم غزه تلاش کردند و در شورای امنیت از مظلومان تاریخ حمایت کردند، تقدیر و تشکر می‌کنند و از بارگاه خداوند کریم استدعا می‌نمایند؛ دریای خونی‌که در غزه جاری است، قطع گردد و این ملت مظلوم به نعمت استقلال و آزادی و زندگی پراز آرامش، دست بیابند.

آمین یارب‌العالمین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *