گزارش

وزارت مخابرات: قیمت اینترنت نسبت به سال‌های گذشته 50 درصد کاهش یافته است

به دنبال شکایت برخی از باشندگان شهر کابل از بلند بودن قیمت اینترنت و پایین بودن کیفیت آن، مقامات در وزارت مخابرات و تکنالوژی می‌گویند که قیمت اینترنت نسبت به سال‌های گذشته حدود 50 درصد کاهش یافته است.

 

به دنبال شکایت برخی از باشندگان شهر کابل از بلند بودن قیمت اینترنت و پایین بودن کیفیت آن، مقامات در وزارت مخابرات و تکنالوژی می‌گویند که قیمت اینترنت نسبت به سال‌های گذشته حدود 50 درصد کاهش یافته است.

عنایت الله الکوزی‌، سخن‌گوی وزارت مخابرات و تکنالوژی روز شنبه، 4 قوس گفت که  قیمت اینترنت در مقایسه با گذشته کاهش چشمگیری داشته است.

الکوزی اضافه کرد: « قبلاً یک جی بی انترنت ۲۵۰ افغانی بود در افغانستان و فعلاً به ۱۱۰ افغانی به مشتریان شبکه های مخابراتی به فروش میرسد.»

وی در ضمن هشدار داد که هیچ یک از شبکه‌های مخابراتی حق فروش بیشتر از نرخ تعیین شده را ندارند و در صورت خلاف، با آنان برخورد جدی صورت می‌گیرد.

این مقام وزارت مخابرات همچنین ابراز داشت که آنان در صحبت هایی که بامسئولان شبکه‌های مخابراتی داشتند در بخش هزینه مکالمات نیز نسبت به گذشته قیمت‌ها کاهش یافته است.

در همین حال، شماری از شهروندان کابل می‌گویند که قیمت اینترنت در افغانستان نسبت به کشورهای همسایه بسیار بلند است.

غلام حبیب، باشنده کابل، گفت که قیمت اینترنت نسبت به کشورهای همسایه ما چند برابر است و شبکه‌های مخابراتی، اینترنت را با سرعت پایین به مردم به فروش می‌رسانند.

او علاوه کرد: «وقتی اینترنت را با پول زیات از شبکه‌های مخابراتی خریداری می‌کنیم، در یک منطقه آنتن دهی خوب دارد و در منطقه دیگر اصلا کار نمی کند.»

امید کاکر، باشنده ناحیه پنجم شهر کابل می گوید که ۴ جی بی انترنت ‌را در بدل ۵۰۰ افغانی فعال می‌کنیم و وقتی بخواهیم از آن استفاده کنیم درست کار نمی کند.

این در حالی است که بیش از یک و نیم دهه است که در افغانستان چهار شبکه مخابراتی خصوصی و یک شبکه مخابراتی دولتی فعالیت دارد، اما این شبکه‌های مخابراتی در این مدت با وجود این که بین آنان رقابت وجود دارد، نتوانسته اند مشکلات شهروندان را در بخش ارائه خدمات حل کنند.

گفتنی است که اینترنت افغانستان از کشورهای همسایه تأمین می‌شود و شرکت مخابراتی افغان تلی‌کام، مسؤول واردات انترنت از خارج به افغانستان و توزیع آن به‌شرکت‌های خصوصی داخل کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *