سخن انیس

تظاهرات گسترده‌ی ملت افغانستان ،قابل تقدیر است

چند روز قبل، دوتن از سیاسیون متعصب و کینه‌توز سویدنی و هالندی، تحت حمایت کشورهای متبوع و دیگر حامیان شان، قرآن کریم را در برابر چشمان میلیون‌ها انسان پاره کرده و آتش زدند و روح و روان تقریباً دو میلیارد مسلمان در جهان را جریحه‌دار ساخته و احساسات آنان را برافروخته است.

چند روز قبل، دوتن از سیاسیون متعصب و کینه‌توز سویدنی و هالندی، تحت حمایت کشورهای متبوع و دیگر حامیان شان، قرآن کریم را در برابر چشمان میلیون‌ها انسان پاره کرده و آتش زدند و روح و روان تقریباً دو میلیارد مسلمان در جهان را جریحه‌دار ساخته و احساسات آنان را برافروخته است.

در پیوند به این قضیه، ملت بزرگ و مجاهد افغانستان نیز تظاهرات گسترده‌یی را در سراسر کشور به راه انداختند و با سردادن شعارهای کفرشکن (الله اکبر) و (مرگ بر دشمنان قرآن و اسلام)، این عمل زشت و جنایت نابخشودنی را تقبیح کردند.

ملت افغانستان در درازنای تاریخ در مقابل هرگونه اعمال ضد اسلامی مبارزه کرده اند و برای دفاع از اسلام، احکام قرآن کریم، شریعت غرای محمدی و دیگر ارزش‌ها به مجاهدت پرداخته اند و در این راه قربانی‌های بی‌دریغی را به درگاه رب العزت پیش‌کش نموده اند که؛ رزمایش و رشادت شان در مقابل انگلیس، روس و امریکا از نشانه‌های بارز نبوغ جهادی و کارنامه‌های اسلامی این ملت قهرمان و سرزمین غیرت‌خیز است.

ملت بزرگ افغانستان اعم از مرد، زن، پیر و جوان به خاطر دفاع از قرآن کریم و تقبیح عمل شنیع جنایت‌کاران، عکس العمل شدید نشان دادند و آماده‌ی هرگونه قربانی برای دفاع از مقدسات اسلامی شدند.

این ملت بزرگ از کشورهایی که لاف از احترام به ادیان می‌زنند و سنگ دفاع از حقوق ملت‌ها را به سینه می‌کوبند، خواستند تا این جنایت‌کاران را به پنجه قانون بسپارند و همچنان از تکرار چنین اعمال زشت و قباحت‌بار جلوگیری نمایند.

در غیر آن، ملت مجاهد و قهرمان و نظام اسلامی افغانستان بی‌تفاوت نخواهند نشست و از هر راه ممکن جنایت‌کاران و توهین‌کنندگان قرآن کریم و مقدسات را به جزای اعمال شان خواهند رساند.

کشورهای جنایت‌کار و مستکبران جهانی باید بدانند که بیش‌تر ازاین امت اسلامی را آزمایش نکنند و احساسات مسلمانان را برافروخته نسازند.

جهاد، قربانی و فتوحات ملت مجاهد افغانستان و شکست مکرر دشمنان متجاوز نشان داده است که قوت ایمان و تدیُّن به چه اندازه در زندگی انسان‌ها نقش دارد و چه تحولاتی را در جهان به وجود می‌آورد.

تجربه نشان داده است که نیروهای تادندان‌مسلح و مجهّز با امکانات عصری و پیش‌رفته، همواره در مقابل نیروی ایمان به شکست مواجه شده اند و ضربات مرگ‌باری را متقبل گردیده اند.

بدین‌ملحوظ نیازی نیست که جهان کفر، مسلمانان بار دیگر را بیازمایند و در معرض امتحان قرار بدهند.

چون همه می‌دانند که امت اسلامی از (قرآن کریم) و تمام ارزش‌ها و مقدسات خویش پاسداری می‌کنند و با مشت کوبنده‌ی (وحدت و برادری) دماغ اهانت‌گران را خون‌آلود می‌سازند.

در آخر، تظاهرات گسترده‌ی ملت مجاهد افغانستان را که برخاسته از احساسات پاک و اسلامی شان است، تقدیر می‌کنیم و موفقیت، آزادی و سربلندی این ملت شرافتمند را دوامدار از بارگاه الهی استدعا می‌نماییم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *