سیاسی

از غــــزه تا یمن

امریکا، بریتانیا و دیگر کشورهای غربی، محور شرارت جهانی استند و مانند شیطان بزرگ در جهان عمل می‌کنند.

امریکا، بریتانیا و دیگر کشورهای غربی، محور شرارت جهانی استند و مانند شیطان بزرگ در جهان عمل می‌کنند.

این کشورها، تحت نام دفاع از حقوق بشر همه‌روزه جنایت می‌آفرینند و ملت‌های مظلوم و خصوصاً ملت‌های مسلمان را به خاک و خون می‌کشند و حتی به قتل‌ عام‌ها و نسل‌کشی‌ها مبادرت می‌ورزند.

چند ماه می‌شود که شهر غزه در آتش جنایت امریکا و هیولای صهیونیست می‌سوزد و حتی اطفال، زنان و کهن‌سالان بی‌رحمانه به شهادت می رسند و قتل عام می‌شوند.

امریکای خونخوار به این هم بسنده نکرده است و حالا هماهنگ با بریتانیا و دیگر شرکای غربی خویش، حملات هوایی را بر یمن نیز آغاز کرده و برای قتل و کشتار یمنی‌ها نیز آستین برزده است.

این کار امریکا و برتانیا؛ تجاوز و اشغالگری آشکار است و هر فرد انسان حق دارد در پیوند به این قضیه واکنشی داشته باشد و خصوصاً بر کشورهای اسلامی لازم است تا دراین مورد بی‌تفاوت نباشند و امت اسلامی را از چنگ و دندان‌های تیزِ گرگ‌های درنده‌ی جهانی، نجات بدهند.

ملت‌های امریکا و جهان غرب باید بدانند که حکومت‌های شان برای اشغالگری و جنایت آستین برزده اند و با گذشت هر روز به تجاوز و نقض صریح حقوق انسانی در جهان، مبادرت میورزند.

امروز از شرق میانه گرفته تا اوکراین و دیگر نقاط جهان همه در آتشی می‌سوزند که توسط امریکا افروخته شده است و این جنگ عملاً توسط امریکا و شرکایش رهبری می‌شود.

اگر این جنایت و سیلاب خون از سرچشمه قطع نشود و برای جلوگیری آن تلاش‌ها صورت نگیرد، بدون شک روزی فراخواهد رسید که جهان را تهدید کند و آتش این فتنه‌ی بزرگ، دامن‌گیر تمام آفاق گردد.

بنا براین برای تمام انسان‌های روی زمین لازم است تا از گسترش این آتش جهان‌سوز جلوگیری کنند و خصوصاً مردم امریکا و غرب باید بیشتر تلاش کنند تا برای خاموش‌کردن این آتشی که حکومت‌های شان افروخته است، دست به کار شوند.

در غیرآن، این آتش‌ها روزی، دامن کشورهای شان را خواهند گرفت و این تهدیدات متوجه آنان نیز خواهند گردید.

بر کشورهای اسلامی و مسلمانان جهان نیز لازم است که تضادها و تنش‌های ذات البینی را کنار بگذارند و برای نجات امت اسلامی و ملت‌های مظلوم مسلمان، دست به‌کار شوند و خصوصاً برای نجات مردم مظلوم غزه و فلسطین، تلاش مثمر و همه‌جانبه نمایند.

در غیرآن، گرگ‌های جهانخوار دستی به هم داده اند و می‌خواهند که کشورهای ضعیف و خصوصاً کشورهای اسلامی را ببلعند و به بهانه‌های واهی و بی‌اساس نابود سازند.

واضح است که اگر حملات صهیونیست ها به حمایت مستقیم امریکا و غرب در غزه و دیگر سرزمین‌های اسلامی ادامه پیدا کند، این مناطق در آتش بمب، کروز و موشک می‌سوزند و نابود می‌شوند و بعد ازآن برای درهم‌کوبیدن دیگر کشورهای اسلامی اقدام خواهند کرد و برای اشغال سرزمین‌های اسلامی دیگری  نیز آستین بر خواهند زد.

پس دانسته شد که نسبت به‌همه بر کشورهای اسلامی لازم است تا از افتراق و پراکندگی دست بردار شوند و خود را برای دفاع و پاسداری ملت‌های مظلوم و خصوصاً برای دفاع از مظلومان غزه و فلسطین، آماده کنند و این مظلومان تاریخ را از چنگال خونین گرگان وحشی نجات بدهند.

در آخر باید گفت که؛ امارت اسلامی و ملت مجاهد و قهرمان افغانستان تا حدی مسئولیت خود را به تنهایی ادا کرده اند و در نیم قرن اخیر توانستند؛ دو ابرقدرت خون‌آشام را به زانو در آورند، برای قدرت‌های متجاوز و شرکای شان درس عبرت بدهند و افغانستان را از کام هیولاهای خون‌آشام بیرون کنند.

اما، جهان اسلام و کشورهای اسلامی در مجموع حالا مسئولیت دارند تا برای دفاع از اطفال معصوم، زنان پاکدامن و مردم شریف و متدین غزه و فلسیطن، دست به کار شوند و برای نجات آنان راه‌هایی را جستجو نمایند.

احمدشاه ابدالی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *