افغانستان

برگزاری نمایش‌گاه تولیدات شرکت‌های کوچک در هرات

نمایش‌گاه تولیدات شرکت‌های کوچک که از سوی مؤسسه جهانی کورداید پشتیبانی می‌شوند تا زمینه کار برای بیجاشدگان داخلی را فراهم سازند، در شهر هرات برگزار شد.

نمایش‌گاه تولیدات شرکت‌های کوچک که از سوی مؤسسه جهانی کورداید پشتیبانی می‌شوند تا زمینه کار برای بیجاشدگان داخلی را فراهم سازند، در شهر هرات برگزار شد.

چهل تن از مسئولان شرکت‌های کوچک در هرات از سوی این مؤسسه آموزش‌های نوین را در زمینه تجارت فرا گرفته‌اند تا کار و بار‌شان را توسعه دهند.

زلمی ایثار، مسئول پروژه رونق در هرات، گفت: «هدف اصلی پروژه اشتغال‌زایی و فراهم ساختن فرصت‌های کاری برای جوانان بیجاشدگان داخلی و همچنان جامعه میزبان است.»

در همین‌حال، شماری از افرادی‌که در این برنامه آموزش دیده‌اند آن را برای وسعت تجارت شان سودمند می‌دانند.

لینا رووفی، به طلوع‌نیوز، گفت: «نحوه تجارت ما به شکل عنعنوی پیش می‌رفت که با آموختن آموزش‌های جدید، توانستیم که تجارت خود را به شکل عصری پیش ببریم. برای خانم‌ها خیلی موثر بود و مسایل عالی بود که ما از آن مستفید شدیم.»

نادیه ضیایی، تجارت‌پیشه، می‌گوید: «می‌تواند که کسب و کار ما را رونق بدهد و باعث می‌شود که تولیدات خانم ها و شرکت‌ها به جامعه معرفی شود. همچنان تولیدات ما افزایش میابد و به افراد دیگر نیز آموزش بدهیم.»

صفی الله وثیق، تجارت‌پیشه دیگر، گفت: «واقعاً تاثیرات مثبت دارد و ما می‌توانیم که توسط این سیستم پیشرفت و فعالیت‌های خوبی داشته باشیم.»

قرار است صد‌ها تن از آوارگان داخلی در این شرکت‌های کوچک تولیدی مصروف به کار شوند.

از سویی دیگر، آموزش‌های نوین تجارتی به مسئولان این شرکت‌ها کمک می‌کند تا کار و بار‌شان را رونق دهند و کارمند بیشتر استخدام کنند.

بهناز سلجوقی، رئیس اتاق تجارت و صنایع زنان حوزه غرب، گفت: «تعدادی از خانم‌ها که حمایت شده‌اند می‌بینیم که پیشرفت کرده‌اند و حتی به حدی رسیده‌اند که به کشورهای همسایه صادرات دارند. این موضوع  خودکفایی شان را نشان می دهد.»

حمیدالله خادم، رئیس اتاق صنایع و معادن هرات، گفت: «در شرایط رقابتی تطبیق چنین برنامه‌ها برای حضور افرادی‌که در کسب و کارها مصروف هستند، بسیار ارزنده و مفید است.»

این دوازدهمین دور فراغت مسئولان شرکت‌های کوچک است که آموزش‌های نوین را در بخش تجارت و سرمایه‌گذاری فرا گرفته‌اند.

در نزدیک به دو سال پسین، بیش‌تر از ۱۷۰ شرکت پشتیبانی شده تا برای جوانان بیجاشده داخلی فرصت کار فراهم سازند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *