اخبارافغانستان

آسیب دیدگان سیلاب‌های چند روز پسین در بدخشان خواستار کمک‌ اند

شماری از باشندگان ولسوالی «یفتل پایین» بدخشان، می گویند که در اثر سرازیرشدن سیلاب‌های چند روز پسین، زیان‌های هنگفت مالی به باشندگان این ولسوالی وارد شده است.  آنان، می‌افزایند که در نتیجه‌ی این سیلاب‌ها ده‌ها خانه‌ی مسکونی، دکان و صدها جریب زمین زراعتی تخریب شده است. سفر‌محمد، باشنده‌ی ولسوالی «یفتل پایین» بدخشان، می‌گوید که آسیب‌دیدگان سیلاب‌های چند روز پسین در این ولسوالی تا هنوز کمکی دریافت نکرده اند. او می‌افزاید: «خانه‌هایی که مکمل تخریب شده است، اعضای آن در خانه‌های مردم زندگی می‌کنند. خواست ما این است که به مردمی که  خانه‌های شان تخریب شده است امارت اسلامی و مؤسسه‌های خارجی کمک کنند تا مردم از این مشکل خلاص شوند.» زین‌الدین، باشنده‌ی ولسوالی شهدای بدخشان نیز، می‌گوید که در نتیجه‌ی سیلاب‌های چند روز پسین در روستای شان چندین خانه‌ی مسکونی، زمین‌های زراعتی و باغ ها ویران شده است. «زیان‌های مالی زیاد است؛ باغ‌ها، زمین‌های زراعتی؛ جوی‌ و سرک‌های فرعی تخریب شده است.» همین گونه، واجدالدین، باشنده ولسوالی ارگو، می‌گوید «سیلاب‌ها سه ساعت دوام کرد؛ زیان‌های زیاد به مردم رسید و مردم خیلی به مشکل روبه‌رو شدند. درخت‌ها و خانه‌های مسکونی مردم به دلیل سرازیر‌شدن سیلاب از بین رفت.»

باشندگان این ولسوالی‌ بدخشان، خواستار کمک‌های فوری از سوی امارت اسلامی و نهادهای کمک رسان اند.

در سوی دیگر، مسئولان در ریاست مبارزه با حوادث طبیعی در بدخشان، می‌گویند که در رویدادهای طبیعی روزهای پسین در ولسوالی یفتل پایین، ۲۰ خانه‌ی مسکونی، ۴۷ دکان و صدها جریب زمین زراعتی تخریب شده است.

محمد کامگار، آمر رسیدگی به حوادث ریاست مبارزه با حوادث طبیعی بدخشان، می‌گوید که سه تن در ولسوالی‌های یفتل پایین، وردوج و شهربزرگ این ولایت، در نتیجه‌ی سیلاب‌ها و فروریختن سنگ جان داده اند.  او می‌افزاید: «به تعدادی ۲۴ خانه‌ی مسکونی که در اثر رویدادهای طبیعی تخریب شده سروی و ارزیابی شده و قرار است از طریق مؤسسه‌های هم‌کار به آنان کمک شود.»

کامگار، می‌افزاید که ۱۸ خانه‌ی مسکونی در ولسوالی شهدا نیز، به گونه کامل تخریب شده است.

ریاست مبارزه با حوادث طبیعی بدخشان، می گوید که تیم‌های کاری این ریاست در حال گردآوری آمار از ولسوالی های اند که رویدارهایی طبیعی از جمله سیلاب درآنجا، رخ داده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *