سیاسی

چشم‌دوزی ابر‌قدرت‌های غرب بر شرق میانه

سیاست های دوبعدی امپراتوران غرب  به غرض منافع شان در کشور های مستضعف پیشینه درازی دارد.

شاداب

سیاست های دوبعدی امپراتوران غرب  به غرض منافع شان در کشور های مستضعف پیشینه درازی دارد.

پس ازجنگ اول جهانی وبه قدرت رسیدن انگلستان وفرانسه فکر واندیشه به دست آوردن نفت سرشار شرق میانه وتسلط یافتن به کانال سویز نقشه هایی از سوی انگلیسها طرح گردید ودر این عرصه تلاش هایی صورت گرفت، از هر طریق ممکن انگلیس ها به غرض دست یافتن در این منطقه صهیونیست های اسرائیل را تشویق، ترغیب وحمایت کردند تاحدی که صدر اعظم آن کشور رسماً  اعلان کرد که من صهیونیست استم و اسرائیل را حمایت  می کنم. همچنان قطعنامه  بالفور را به منظور به رسمیت شناختن حکومت صهیونیستی  اسرائیل اعلام داشت. در این میان امریکا که هدف منفعت جویانه انگلیس ها را میدانست مداخله نمود وانگلیس ها را عقب زد خود داخل این سیاست گردید، تا باشد از این لقمه ی چرب که همانا نفت سرشار و اهمیتی که کانال سویز در منطقه داشت از آن مستفید گردد.

چون: پس از جنگ دوم جهانی امریکا و شوروی وقت با قدرت وامتیازی که در جنگ دوم جهانی کمایی کرده بودند به حیث دو ابر قدرت عرض وجود کردند، به سطح جهان که پس از فروپاشی شوروی وشکست کمونیزم تا اکنون امریکا یکه تازی وخود محوری می نماید. همچنان جنگ هایی که پس از جنگ دوم جهانی تا اکنون به وقوع پیوسته بدون شک جنگ های نیابتی واشاره یی بوده البته در هرگوشه ای از جهان پس از انگلیس ها امریکا دنبال حمایت اسرائیل افتاد وطی سالیان متمادی هرگونه بیدادی بالای مسلمانان فلسطین صورت گرفته، دست غرض وشوم امریکا وانگلیس ها در عقب این مظالم وبیداد بوده است اکنون نیز قتل ، ویرانی ودر بدری مردم بی دفاع غزه به اشاره همین ابرقدرت هاست.

حدود 25 هزار انسان مسلمان بی دفاع فلسطین به اثر بمباران طیارات اسرائیل شهید گردیده و در اثر ویرانی غزه بیش از دو میلیون فلسطینی از خانه وکاشانه ی شان بیجا شد وخاموشی جهان در برابر این مظالم خود بیانگر سیاست های دو بعدی این ابر قدرت هاست.نه حق وحقوق بشری مطرح است ونه هم کرامت انسانی، اما در جایی که منافع شان در خطر بیفتد باز سرو صدا راه می اندازند که حقوق بشر پامال شد ویا…. عواملی که تا اکنون سبب در بدری و به گونه ای فلسطین گردیده یک پارچه نبودن وبی اتفاقی کشور های عربی بوده واست.

دوم حمایت بیدریغ ابر قدرتهای غربی با اسرائیل به هدف به دست آوردن منافع شان بوده است یگانه امکاناتی که کشور های عربی دارند همانا قطع داد وستد اقتصادی وسیاسی است با عاملان وحمایت گران اسرائیل  ودر نهایت امر یک پارچه گی کشور های اسلامی است تا باشد این دانه سرطانی را در شرق میانه خنثی وبرای همیش ملت مسلمان فلسطین در رفاه به سر ببرند، در غیر آن همین آش است وهمین کاسه ودست های آلوده غرض و منفعت جو در شرق میانه

ان شاالله ناکامی این مغرضان حتمی است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *