سخن انیس

همگرایی و اتحاد

اتحاد رمز پیروزی و برتری مسلمانان در همه‌ی اعصار بوده است و مسلمانان توانستند با همگرایی و اتحاد، دامنه‌ای اسلام را تا در دورترین نقطه‌های جهان برسانند.

اتحاد رمز پیروزی و برتری مسلمانان در همه‌ی اعصار بوده است و مسلمانان توانستند با همگرایی و اتحاد، دامنه‌ای اسلام را تا در دورترین نقطه‌های جهان برسانند.

در آیات قرآن و روایات اسلامی اهمیت اتحاد و ارزش همکاری و یکپارچگی مسلمین، مورد توجه قرار گرفته و از تشتت و پراکندگی آنان سخت نکوهش شده است. گر چه در پیشرفت، ترقی، و برتری مسلمین و پیروزی سریع و برق‌آسای اسلام عوامل مختلفی موثر بود، ولی از میان همه علل موفقیت مسلمانان و اسباب گسترش فوق العاده‌ای دامنه‌ای اسلام، اتحاد و اخوت آنان با یکدیگر مهمتر و موثرتر بود. مسلمانان در پرتو ایمان به خدا و تعالیم حیات بخش اسلام، به چنان وحدتی دست یافتند که گویا همه یکی بودند و یکی همه.

اتحاد و اخوت اسلامی، امروزه بیش از گذشته برای مسلمانان ضروری و در کسب آزادی و استقلال شان نقش موثر و حیاتی دارد و اگر امروز مسلمانان گرفتار استعمار غرب و شرق هستند و استکبار جهانی، سایه‌ای شوم سلطه خویش را بر سرشان گسترده و هر گونه آزادی و حاکمیت ملی و مذهبی را از آنان سلب کرده است به خاطر اختلاف و پراکندگی این امت بزرگ و به علت ناهماهنگی و تشتت آراء آنان می‌باشد.

امروز دنیای غرب با هزار حیله و نیرنگ تلاش می‌کند تا شکافی در بین دنیای اسلام ایجاد کند و کشورهای اسلامی را به‌چند سمت و سو بکشاند که تا جای موفق نیز بوده است.

جهان اسلام امروز آن عظمت و هیبت دیروز را ندارد

امروز جهان اسلام به‌چندین سمت و سو تقسیم شده‌است.

دنیای کفار هر لحظه و هر زمان به‌دنبال شیطنت و ایجاد تفرقه در بین کشورهای اسلامی است.

جنگ‌اندازی، شرراندازی و ایجاد تفرقه در بین مسلمانان، از وظیفه اصلی و اهداف بزرگ دنیای غرب است.

جهان اسلام باید اتحاد و انسجام خویش را حفظ کنند، رشته‌های وحدت و همگرایی را تقویت ببخشند و برای عبور از سختی‌ها، بازوی یکدیگر باشند و در هرگوشه‌ی از دنیا که مسلمانان قرار دارند، برای آنان حامی و همکار باشند.

امروز امارت اسلامی افغانستان که حکومت مشروع، ملی و اسلامی است، در حالتی قرار دارد که جهان و کشورها هنوز به رسمیت نشناخته و همه‌ برای توطیه و دسیسه کمر بسته اند.

متاسفانه کشورهای اسلامی نیز در ردیف دنیای کفر قرار گرفته‌اند و دارند بر خواست و فرمایشات آنان لبیک می‌گویند.

افغانستان از جهان اسلام سخت انتظار دارد تا در این روزهای بد، دستگیر ما باشند و نگذارند این کشور در بحران‌های مختلف، خردوخمیر شود.

اتحاد و همگرایی تا جهان اسلام را به‌عظمت و هیبت از دست‌رفته‌اش متوصل نسازد، هیچ‌چیزی دیگری نمی‌تواند آن عزت و عظمت را برگرداند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *