سخن انیس

نجات از آتش جهنم

ما در روزهای آخر ماه مبارک رمضان، در ده نجات از آتش جهنم قرار داریم و عید سعید فطر در حال فرارسیدن است.

ما در روزهای آخر ماه مبارک رمضان، در ده نجات از آتش جهنم قرار داریم و عید سعید فطر در حال فرارسیدن است.
ملت افغانستان، غالبا در حالت وخیم اقتصادی به سر می‌برند و هرازگاهی خنجر فقر و بیچارگی دل‌های شان را آماج قرار می‌دهد و از این ناحیه درد می‌کشند.
دراین روزها چشم فقرای کشور به لطف ثروتمندان دوخته شده است و می‌خواهند که در این روزهای عید سعید فطر لبخندی به لب‌های طفلکان شان جاری شود و دل‌های آنان نیز سرشار از سرور و شادمانی گردد.
تاجران ملی و ثروتمندان کشور نیز مکلفیت دارند تا در این عرصه کام‌های استواری بردارند و اشک چشمان یتیمان، بیوه زنان و فقیران کشور را با دستمال نوازش و کمک پاک کنند.
بدون شک هر قدم و درمی که در این راه به مصرف میرسد، نه‌تنها خالی از اجر نیست، بل‌که پاداش بلندی نزد رب العالمین دارد و در حسنات مومنانِ سخاوتمند و خیرخواه اضافه می‌شوند.
ملت شریف افغانستان، همت بلند دارند و در سخاوت، معاونت و جوانمردی یدطولایی دارند و از شهرت خوبی برخوردار هستند.
این ملت باوجود مشکلات زیاد، بازهم در خدمت فقرا و مساکین خویش بوده و برای کمک و امداد نیازمندان جامعه از دوره‌های‌دور صاحبِ نام ونشان استند و من‌حیث عیّاران غیرتمند، نقش ایفا کرده اند.
از تاریخ این ملت دانسته می‌شود که شهامت و شجاعت، مخصوص روزهای جنگ و پیکار آنان نیست، بلکه در روزهای سخت زندگی هموطنان خویش، نیز از شجاعت و جوانمردی کار می‌گیرند و برای رفع نیازمندی‌های هم‌میهنان خویش، کمر همت می‌بندند و برای نجات آنان از چنگال فقر با کمال دیانت و دلسوزی، تلاش می‌ورزند.
حالا که ماه مبارک رمضان در شرف پایانی و عیدسعیدفطر در حال فرارسیدن است، ثروتمندان این ملت شریف، بی تفاوت نخواهند نشست و برای دستگیری نیازمندان جامعه، نقش بسزایی را ایفا خواهند کرد.
امیدواریم که این خوشبینی مان در کرسی تحقق تکیه بزند و مستضعفان کشور از مساعدت و همکاری برادران ثروتمند خویش مسفید شوند و عید خوب و خوشی را سپری نمایند.
و همچنان تاجران و ثروتمندان کشور نیز در کنار شادی و شادمانی‌های عید، با طاعات و عبادات، مساعدت و کمک‌های شان، از آتش جهنم نجات یابند و در آغوش لطف و رحمت رب‌العالمین قرار بگیرند.
در آخر دعای خیر و برکت، مقبولیت طاعات و عبادات و نجات از آتش جهنم، برای تمام امت اسلامی می‌کنیم و امیدواریم که ذات الله مهربان، تمام مشکلات مسلمین را بر طرف گرداند و جهان اسلام را به قله‌های بلند رفاه، سعادت، پیشرفت و تمدن نایل نماید.
آمین یارب العالمین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن