افغانستان

مخالفت چین با هرگونه نفوذ و مداخله خارجی در افغانستان

سفارت چین در افغانستان گفته است که به استقلال، حاکمیت و تمامیت ارضی افغانستان احترام می‌گذارد و هیچ زمانی در امور داخلی این کشور مداخله نخواهد کرد و در پی "منافع خودخواهانه و نفوذ در افغانستان" نیست. اما افزوده است که مخالف هر گونه نفوذ و مداخله خارجی در این کشور است.

سفارت چین در افغانستان گفته است که به استقلال، حاکمیت و تمامیت ارضی افغانستان احترام می‌گذارد و هیچ زمانی در امور داخلی این کشور مداخله نخواهد کرد و در پی “منافع خودخواهانه و نفوذ در افغانستان” نیست. اما افزوده است که مخالف هر گونه نفوذ و مداخله خارجی در این کشور است.

سفارت چین در افغانستان با نشر اعلامیه‌ای گفته است که بیجینگ از حکومت‌داری میانه‌رو و معقول در افغانستان حمایت می‌کند و امیدوار است این کشور بتواند یک ساختار سیاسی همه‌جانبه و باز را ایجاد کرده و سیاست خارجی و داخلی میانه‌رو را روی دست بگیرد.

 

در اعلامیه گفته شده است که بیجینگ امیدوار است که افغانستان با تمامی کشورها، به ویژه کشورهای همسایه‌اش “تبادلات دوستانه” داشته باشد.

 

در این موقف جدید چین همچنان آمده است که بیجینگ به گونهٔ متداوم در بخش بازسازی و توسعه، پیشرفت اقتصادی، همکاری‌های تجارتی و سرمایه‌گذاری و زراعت در افغانستان کمک‌ خواهد کرد.

 

گفتنی است؛ کشور چین در زمینه‌های مختلف رابطه تنگاتنگی با امارت اسلامی در افغانستان دارد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *