سخن انیس

نودوهفتمین بهار انیس گرامی باد!

روزنامه ملی انیس که یکی از قدیمی‌ترین روزنامه‌های چاپی در تاریخ کشور است، امروز شنبه (۱۵ ثور) سال ۱۴۰۳،  ۹۷ ساله شد.

روزنامه ملی انیس، در درازنای عمر خود، کوشیده‌است که همیشه درد و رنج مردم افغانستان را به‌گوش جهان برساند و افتخار خدمت به‌مردم را در طی نزدیک به یک‌قرن داشته باشد.  این روزنامه، خبرهای داغ روز، مطالب ارزنده‌ی اسلامی، سیاسی، علمی، اجتماعی و ادبی را به دست نشر سپرده که در افغانستان از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده و بر مسند بلندی تکیه زده است.

این روزنامه به همت والای مرحوم غلام‌محی الدین انیس، تاسیس شده است و در این روزنامه وزین و معتبر، شخصیت‌های بزرگ و برازنده‌ی علمی و نویسندگان نامور و بلندآوازه‌ی کشور به حیث مدیرمسئول ایفای وظیفه کرده‌اند و هریک چون ستاره تابناکی در سپهر تاریخ مطبوعات کشور درخشیده‌اند. انیس در کنار فعالیت‌های همیشگی و بدون وقفه‌ی خود، پیوسته حقایق را انعکاس داده است و در بازتاب رخ‌دادهای کشور سریعاً عمل کرده و نقش برازنده‌ای را ایفا نموده است. این روزنامه اکنون نیز با محتوای بلند و همه‌جانبه،  همه‌روزه به‌ چاپ می‌رسد و در خدمت هم‌وطنان ما در کابل و قسماً در ولایات قرار دارد. با آن‌که چاپ امروزه انیس به‌گونه‌ی فزیکی تیراژ اش کمتر است؛ اما این روزنامه معتبر از طریق سایت‌های اینترنیتی، هزاران خواننده و بیننده دارد و هر روز بر تعداد خوانندگان آن افزوده می‌شود.  انیس، امروز حیثیت قدنمایی را دارد که درد ملت و مردم خود را بازتاب داده و مشکلات مردم را به نظام و زمامداران کشور انتقال می‌دهد. انیس در کنار این امر مهم، درد بزرگ جهان اسلام و امت مسلمه را نیز فریاد می‌زند و از بار سنگین انعکاس مظالم و جنایات جهان کفری و استکباری گرفته تا بازتاب مظلومیت و محرومیت ملت‌های مسلمان در جهان را به شانه‌هایش حمل می‌کند و من‌حیث مشعل‌دار مطبوعات اسلامی از حقوق مسلمانان دفاع نموده و در این راستا بدون ترس و هراس عمل می‌نماید.

انیس، تلاش می‌ورزد؛ با دریافت‌های دقیق و شناسایی مشکلات مردم، صدای خود را بلند کند و با درک از عمق قضایا و حوادث با درون‌مایه‌ی بلند و ساختار زیبا، نشرات خود را مهیا نموده و هرآنچه که منافع اسلامی و ملی ما تقاضا می‌کند را بازتاب دهد و از تبلیغات سوء، اخبار نادرست و مطالب غیر موثق اجتناب ورزد.

قابل یادآوری است که روزنامه‌ ملی انیس، زیر مجموعه‌ای نیز به نام (انیس کودک) دارد که مقالات و مطالب آموزنده‌یی برای اطفال و کودکان کشور درآن به نشر میرسد که پیوسته برای تربیت اطفال کشور نقش بسزایی را ایفا کرده است و می‌کند. همچنان این روزنامه درپهلوی دیگر روزنامه های دولتی، همه روزه بخشی ازاعلانهای افغان اعلانات را به دست نشر میسپارد که ازاین طریق عاید هنگفتی را به خزانه دولت واریزمیگرداند.  در آخر نودوهفتمین سالروز تٲسیس این روزنامه وزین را به ملت مجاهد، قهرمان و فرهیخته‌ی کشور تبریک عرض می‌نماییم و امیدواریم که روزگار مطبوعات در کشور بهتر گردد، زمام‌داران امور و خصوصاً وزارت اطلاعات و فرهنگ کشور برای رشد و بالندگی رسانه‌ها، مطبوعات و روزنامه‌های کشور توجه خاص نماید و مطبوعات کشور فردای بهتر و روشن‌تر از امروز را به تجربه بگیرد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *