سخن انیس

تا کجا زیر بار منّت دیگران باشیم؟

آبادی کشور بستگی به اخلاص، صداقت و تلاش خود ما دارد و ماستیم که با سنگ و خشت صداقت و راستی می‌توانیم وطن مان را آباد کنیم و خود را از چنگ چالش‌ها و مشکلات برهانیم. ملت‌های جهان، همه خود دست‌به‌کار شده اند و شب و روز کوشیده اند تا خانه و کشور خود را آباد کنند و خود را از زیر بار منت دیگران برهانند. استغنا و عزت نفس، ملت‌ها را از چنگ ذلت نجات میدهد و برای انسان؛ ارزش، عزت و عظمت می‌بخشد.

مردمی‌که متکی به بازوی توانای خود نباشند و تکیه‌گاه خود، فقط لطف دیگران را بدانند و از دیگران طمع و توقع داشته باشند، هیچ‌گاه نمی‌توانند قلاده‌ی ذلت و خواری را از گردن خود دور کنند و زنجیر زبونی را بشکنند و به سعادت و رفاه دست یابند!. ملت هایی که امروز حرف ابرقدرت‌بودن، انکشاف، توسعه و رفاه را میزنند، خود برای پیشرفت کشور شان کمر بسته اند و راه های پرخم و پیچی را پیموده اند. ما هم اگر بخواهیم که به سعادت، نیکبختی و پیشرفت نایل شویم، باید دندان توقع و طمع از بیگانگان را برکنیم و خود برای پیشرفت کشور خود آماده شویم و راه خدمت صادقانه و دلسوزانه یی را در پیش گیریم.

واضح است، زمانی که با سلاح صداقت و اخلاص حرکت کنیم، خدای بزرگ در کار ما برکت می‌اندازد و امور ما را رونق می‌بخشد و ما هم می‌توانیم با انگیزه بلند و احساس عالی به امور خود رسیدگی کنیم و از کار خود احساس ملالت و افسردگی نداشته باشیم.

چون صداقت خود، به انسان احساس و انگیزه می‌بخشد، خستگی را مرفوع می‌سازد و چراغ عشق خدمتگزاری را در دل‌ها روشن می‌کند. عرض دیگر این است که تا کجا ما باید زیر بار منّت دیکران باشیم و خصوصاً دست طمع ما به سوی جهان کفر و غربی‌ها دراز باشد؟؟. این عادت مستکبران جهان است که ما را محتاج و ذلیل تربیت می‌کنند و می‌خواهند برای ابد نیازمند شان باشیم و از این طریق استقلال اقتصادی، سیاسی و نظامی ما را می‌گیرند و ما را در جهان ملت‌های زبون به بار  مۍآورند و هرچه که دلخواه شان باشد، انجام می‌دهند و آخرالامر اهداف شوم و شیطانی خود را بر ما می‌قبولانند. ما باید دیگر ملت محتاج و چشم انداز نباشیم و بعد از این با استفاده از روش‌های اسلامی، اقتصاد خود را رونق بدهیم و سیاست و نظام خود را نیز مستقلانه و مقتدرانه بسازیم و برای همیشه حفظ نماییم. راه و روشی را که امارت اسلامی افغانستان، برای اقتصاد، تجارت، سیاست و نظام در نظر گرفته است، کاملاً اسلامی و قابل تحسین است و باید این روند ادامه یابد و فردای روشن و بهتری را برای ملک و ملت خود رقم بزنیم.

به امید افغانستان خودکفا، شکوفا و مترقی.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *