سخن انیس

رمضان؛ ماه عبادت عطوفت و تعاون

ماه مبارک رمضان در حال فرارسیدن است و تمام مسلمانان جهان آمادگی گرفته اند تا این ماه مبارک را استقبال کنند و درا این ماه به طاعات و عبادات بیشتری بپردازند.

ماه مبارک رمضان در حال فرارسیدن است و تمام مسلمانان جهان آمادگی گرفته اند تا این ماه مبارک را استقبال کنند و درا این ماه به طاعات و عبادات بیشتری بپردازند.
در کنار اینکه رمضان ماه عبادت، طاعت و پرهیزگاری است، ماه عطوفت، دستگیری و تعاون نیز می‌باشد.
مسلمانان دراین ماه به پرداخت زکات، خیرات و صدقات رو آورده معاونت و دستگیری فقرا و مساکین را در اولویت قرار می‌دهند.
ملت افغانستان، در جوانمردی و سخاوت نسبت به هر ملت و مردمی شهره‌ی آفاق‌اند و در راستای دستگیری نیازمندان و نوازش مستمندان، پیشگام‌تر استند.
ملت شجاع و سخاوتمند افغانستان از قدیم الایام باوجود بیداد فقر در کشور داشتنِ مشکلات و چالش‌ها، همواره دست نیازمندان را گرفته و دراین عرصه بهتر درخشیده اند.
واضح است که بیشتر اتباع و شهروندان کشور را فقرا و مساکین تشکیل می‌دهند و افراد زیادی هستند که نان و غذای صبح و شام خود را ندارند و روزهای سخت و روزگار تلخی را سپری می‌کنند.
ازاین که ماه مبارک رمضان در حال فرارسیدن است، امیدوارم که تاجران ملی، ثروتمندان، زمامداران و مقامات حکومتی متوجه این امر مهم باشند و طبقه‌ی مسکین و مستضعف را در نظر گرفته، برای رفع مشکلات شان از هیچ‌گونه مساعدت و همکاری دریغ نکنند.
با تعاون و مساعدت‌ها، از یک‌طرف رضای رب العالمین به دست می‌آید و از طرف دیگر میزان فقر کاهش یافته و مردم بی‌چاره و فقیر از مضیقه و تنگنای زندگی بیرون می‌شوند.
در آخر یکبار دیگر فرارسیدن ماه پربرکت رمضان را به تمام امت اسلامی و خصوصاً به ملت مجاهد و سخاوتمند افغانستان تبریک عرض می‌کنیم و امیدواریم که این ماه مبارک را با طاعات، عبادات، تعاون و دستگیری فقرا و نیازمندان به پایان برسانند و پاداش بزرگی را نصیب شوند.
آمین یارب العالمین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن