افغانستان

شورای طبی: آزمون نهایی طبی از زنان گرفته خواهد شد

مسئولان شورای طبی افغانستان می‌گویند که پس از تصویب طرح این شورا از سوی امارت اسلامی، آزمون نهایی پوهنتون های طبی از زنان گرفته خواهد شد.

مسئولان شورای طبی افغانستان می‌گویند که پس از تصویب طرح این شورا از سوی امارت اسلامی، آزمون نهایی پوهنتون های طبی از زنان گرفته خواهد شد.
مشاور فنی این شورا می‌گوید که این طرح به امارت اسلامی فرستاده شده است.
احمد شاه شکوهمند، مشاور ارشد تخنیکی شورای طبی افغانستان، گفت: «داکتر صاحب‌های جوان که نو فارغ شدند مجرد که طرزالعمل تصویب شودما در ظرف دو سه روز یعنی ما آماده از این هستیم که امتحان از آنان بیگیریم.»
فرنوش داکتر دندان می‌گوید که سال‌ها تحصیل کرده؛ اما محروم ماندن از آزمون نهایی پوهنتون های طبی، وی را نگران ساخته است.
فرنوش گفت: «اگزیت نه تنها یک امتحان خروجی بود بلکه یک امتحان دخولی برای مسیر‌های بعدی بود به شمول جواز کاری امتحان کادر استادی و امتحان تخصص که اگر چنین امتحانی دایر نشود یا همین امتحان دایر نشود و مشابه این امتحانات دیگر همین‌جا توقف می‌کند تحصیل و پروسه کاری داکتر صاحب‌هایی که طبقه اناث هستند.»
از سویی‌هم، شورای طبی افغانستان برای ۴ تن از داکترانی که در ششمین دور آزمون نهایی پوهنتون های طبی، بیش‌ترین امتیاز را به دست آورده‌اند اجازه فعالیت داده شد.
شماری از این داکتران از امارت اسلامی می‌خواهند که برای آزمون زنان بی‌درنگ اقدام کند.
بر بنیاد گفته‌های مسئولان شورای طبی افغانستان در واپسین آزمون، ۳۰ در صد داکتران پسر کامیاب شدند و می‌توانند جواز‌های فعالیت‌شان را از این شورای به دست آورند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *