افغانستان

1200 خانواده در ولسوالی چمتال بلخ از نور برق مستفید شدند

برای نخستین بار، سب استیشن ساخته شده توسط انجینران افغان در ولسوالی چمتال ولایت بلخ، از سوی والی بلخ و مسئولان شرکت بریشنا افتتاح و به بهره برداری سپرده شد.

برای نخستین بار، سب استیشن ساخته شده توسط انجینران افغان در ولسوالی چمتال ولایت بلخ، از سوی والی بلخ و مسئولان شرکت بریشنا افتتاح و به بهره برداری سپرده شد.

سردار ولی ثاقب رئیس شرکت بریشنا در  ولایت بلخ، در مراسم افتتاح این سب استیشن گفت، با افتتاح  سب استیشن     110 کیلووات، مشکل بی برقی 1200 خانواده در ولسوالی چمتال ولایت بلخ مرفوع گردید.

به گفته وی، این سب استیشن با هزینه 800  هزاردالر امریکایی از بودجه دولت توسط انجنیران شرکت بریشنا، در مدت 5 ماه ساخته و به بهره بردای سپرده شده است.

” با افتتاح این  سب استیشن شماری زیادی از خانواده های ولسوالی چمتال ولایت بلخ، از نور برق مستفید شده و در کنار  قریه‌های مرکزی چمتال، چندین قریه دیگر نیز از نور برق استفاده خواهند کرد و تمام وسایلی که برای تمدید برق به این قریه‌ها ضرورت است آماده می باشد.”

در همین حال، محمد یوسف وفا والی بلخ از مسئولان دولتی خواست تا به قریه های دور دست توجه جدی داشته باشند، چون در سال های گذشته مردم قریه‌ها از خدمات اساسی زندگی بی بهره بودند.

«خدمات را به ولسوالی ها بکشانید، چون در بیست سال گذشته تنها در مراکز کشور خدمات عرضه می شد و در ولسوالی ها نه سرک موجود است و نه هم خدمات صحی، بالای تمام مسئولین صدا می‌کنم که در ارائه خدمات به ولسوالی‌ها توجه نمایند.»

در همین حال، باشندگان ولسوالی چمتال ولایت بلخ، از این اقدام امارت اسلامی استقبال نموده می‌گویندکه در حکومت قبلی توجه جدی به مردم ولسوالی چمتال صورت نمی گرفت.

حاجی شهزاده یکتن از باشندگان ولسوالی چمتال ولایت بلخ می گوید :”در گذشته ما با مشکلات فراوانی روبه رو بودیم، اکنون با افتتاح این سب استیشن، مشکلات عمده که نبود آب بود حل می‌شود چون برق برای زندگی انسان ها یک نعمت الهی است و ما از این اقدام امارت اسلامی سپاسگذاری می‌کنیم.”

حکمت الله یکتن دیگر از باشندگان چمتال می گوید که با آمدن برق در زندگی مردم تغییرات بنیادی خواهد آمد.

” در جایی که برق نباشد تمدن وجود ندارد و درجایی که برق باشد سهولت های زندگی موجود است، پیش  از اینکه برق نبود با مشکلات زیادی روبه رو بودیم،  با آمدن برق ما خیلی خرسندیم.”

برق به ولسوالی چمتال بلخ درحالی می رسد که چندین ولسوالی دیگر در ولایت بلخ  از نور برق مستفید نیستند و در برخی از مناطق شهر و ولسوالی های بلخ نیز مردم از کمبود برق  شکایت دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *