ورزش

ورزش، در حفظ سلامت استخوان ها به شما کمک می کند

بدن سازی و تناسب اندام یکی از رشته های ورزشی جذاب در دنیای امروزی می باشد .

ماستر سپورت محمد یعقوب
بدن سازی و تناسب اندام یکی از رشته های ورزشی جذاب در دنیای امروزی می باشد . بسیاری از جوانان ،مردان و کهن سالان تلاش می کنند با تمرینات ورزشی و بدن سازی صاحب اندامی خوش فرم و بدن قدرتمند و زیبا شوند . زیبایی و تناسب اندام محصول تلاش و تمرینات مستمر و برنامه ریزی شده و درست است . تمریناتی که زیر نظر مربیان حرفه ای انجام شود هم نتیجه بهتری خواهد داشت و عوارض ناشی از آن کمتر خواهد بود. برخی تمرینات و اشتباهات در بدن سازی می تواند دستیابی به تناسب اندام و عضلانی شدن را به تأخیر انداخته یا حتی نتیجه معکوس داشته باشد.
هیچ راه میانبر یا رازی برای موفقیت وجود ندارد؛ مگر اینکه برخی تمرینات هوشمندانه تر و بهتر از سایر روش های تمرین بدن سازی باشد. همه آنچه نیاز دارید نوشتن تمام اهداف برای شروع ورزش بدنسازی است. باید انتظارات واقع بینانه تری نسبت به آنچه که در کوتاه مدت یا بلند مدت می خواهید داشته باشید و با یک برنامه روشن و تعریف شده تمرینات بدن سازی خود را آغاز کنید.
بدن سازی در انواع مختلفی وجود دارد، لزوماً منجر به افزایش حجم و سایز عضله نمی شود. این برنامه و هدف شما است که تعیین کننده خواهد بود، جالب است بدانید تمامی ورزشکاران در رشته های ورزشی، از جمله فوتبال، بوکس، ژیمناستیک و دوش که عضلات خیلی برجسته ندارند، از تمرینات بدن سازی بهره می گیرند. این تمرینات با افزایش قدرت، استقامت و کارایی بدن به ورزشکاران کمک خواهد کرد.
علاوه بر این موارد، نمی توان از نقش بدن سازی برای عموم مردم صرف نظر کرد. شما با رشد ماهیچه ها و افزایش استقامت و استحکام آن ها، لطف بزرگی به دوران میان سالی خود خواهید کرد. بدن سازی اگر به شکل درست انجام شود می تواند در حفظ سلامت استخوان ها به شما کمک کند.
تناسب اندام نیز یکی از مهم ترین مزایای ورزش بدن سازی است که امروزه بیش از هر جنبهٔ آن اهمیت پیدا کرده است. شما برای افزایش حجم عضله و چربی سوزی به کمک بدنسازی نیاز خواهید داشت.
در اواخر قرن 19 میلادی جریان فکری تازه ای با رویکردی آرمانی، که در آن زیبایی، تناسب و پرورش یافتگی عضلات و بدن، عاملی برای ستایش و تمجید انسان قلمداد می شد، پدید آمد. بر اثر نفوذ این جریان فکری جدید، سنت قدیمی بلند کردن سنگ به طور ورزش مدرن وزنه برداری درآمد و با توجه به روند توسعه اش، جوانب گونه گونی در فرهنگ های مختلف پیدا کرد.
بعد از توسعه و رشد متداوم این رشته ورزشی، برخی از اساتید و ورزشکاران بخاطر رشد هر چه بیشتر و تناسب اندام به مکمل های بدن سازی رو آوردند. باید به یاد داشته باشیم که مکمل بدن سازی را نمی توان جایگزین مناسبی برای وعده های غذایی در نظر گرفت چرا که مکمل های بدنسازی همه ی مواد مغذی، مزایا و منافع غذاها مثلاً ویتامین ها، میوه ها و سبزیجات را به بدن نمی رسانند و این مکمل ها در کنار وعده های غذایی مناسب باعث رشد و برجسته شدن عضلات خواهند شد. بنابراین نسبت به بدن شما و همچنین عادات غذا خوردن ورزشکاران باید از مکمل های مناسب بهره ببرند.
مکمل بدنسازی معمولاً توسط افرادی که ورزش می کنند و یا به نوعی درگیر رشته بدنسازی هستند مورد استفاده قرار می گیرند . این مکمل ها معمولاً برای رسیدن به اهداف مختلفی مصرف می شوند که از جمله می توان به مکمل افزایش وزن، مکمل کاهش وزن، مکمل های افزایش عملکرد ورزشی، مکمل ریکاوری ، مکمل پروتئین، مکمل کراتین
و … اشاره کرد.برخی از مکمل ها به صورت جداگانه و بعضی به صورت ترکیبی مورد استفاده بدنسازان قرار می گیرند.
نکته‌ی جالبی که باید به آن توجه کرد، این است که مکمل بدن سازی به ورزشکار کمک می کند که به گسترش عضلات بخش های مختلف بدن خود بپردازد و البته در کنار این مسئله بدن ساز باید تغذیه خوب و مناسب ، تمرین عالی و استراحت به اندازه کافی داشته باشد تا بتواند به آن چه که می خواهد برسد.
در مورد مکمل بدنسازی تنها اورجینال بودن مکمل شرط نیست بلکه زمان مناسب مصرف کردن و مقدار مصرف آن نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است و برای این امر فرد بدن ساز باید از علم روز بدن سازی بر خوردار باشد.
مزیت های اصلی مکمل بدنسازی
به عنوان مثال مقدار پروتئین لازم برای یک ورزشکار بالغ با وزن 100 کیلو گرام حدوداً 200 الی 250 گرام به صورت روزانه است. اگر فرد بخواهد این مقدار را با غذای روزانه خود تامین کند باید هزینه زیادی را از لحاظ وقت ( زمان لازم جهت پخت و پز ) هزینه بپردازد.در صورتی که با کمک مکمل پروتئین می تواند بخش زیادی از این میزان را به راحتی فراهم کند.
قابل اعتماد:مکمل های بدن سازی به عنوان مثال آمینو ، پروتئین ، گلوتامین و کراتین و … آزمایش خود را طی سال ها و دهه های گذشته پس داده اند و اگر ورزشکاران نتیجه لازم را پس از مصرف این مکمل ها نمی گرفتند اکنون شما ورزشکار و بدن سازی را نمی دیدید که از این مکمل ها استفاده کنند.
استفاده راحت و آسان:استفاده از این مکمل ها بسیار ساده تر و آسان تر از فراهم کردن غذای روزانه می باشد.
هر ورزشکار برای ساختن عضلات بدن خود به گونه های مختلفی از مکمل های بدنسازی نیاز دارد که با توجه به علم و دانش پایه موجود و مقدار هزینه مدنظر خود می تواند این مکمل ها را تهیه کند و اطمینان حاصل کند، که به نتایج مطلوب دست خواهد یافت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *