اجتماعی

جمع‌آوری معتادین کاریست درخور ستایش

یکی از پیامدهای ناهنجار چهار دهه اخیر در کشور معتاد شدن تعداد زیاد هموطنان ما اعم از زن و مرد، پیر و جوان به مواد مخدر و یا دخانیات است

استوار

یکی از پیامدهای ناهنجار چهار دهه اخیر در کشور معتاد شدن تعداد زیاد هموطنان ما اعم از زن و مرد، پیر و جوان به مواد مخدر و یا دخانیات است هرچند در قسمت ارقام معتادان که از سوی نهادهای ذیربط مطرح گردیده شماره دقیق را نمی‌توان عنوان کرده اما طوری که دیده می‌شود اکثریت جوانان قربانی این پدیده شوم و کشنده گردیده اند که تعداد شان دور از باور و تصور است با معتاد شدن یک تن از خانواده به دخانیات در حقیقت امر تمام اعضای خانواده به تباهی و بدبختی گرفتار گردیده وسرنوشت شان خراب و تباه می‌شود اگر از واقعیت نگذریم اعتیاد و هزاران نابسامانی دیگر در جامعه ما میراث نظام‌های قبلی می‌باشد که خود شان در ناز و تنعم بسر می‌بردند و از حال و احوال ملت بی خبر بودند هرچند مسئولین امور و نهادهای ذیربط اکنون دست آستین به غرض جمع‌آوری معتادان و زدودن این پدیده شوم بر زده اند و تاجایی هم در این روند موفق بوده اند اما تعداد معتادان در آن حدی است که رسیدگی در زمینه با امکانات دست داشته کاریست مشکل و دشوار به هر صورت خواستن، توانستن است تصمیم و اراده قوی به هرگونه طامات غلبه نموده و به هدف نایل می‌آید.

قرار معلوم دولت امارت اسلامی در مانگاه‌ها و مکان‌های لازم را به غرض تداوی و نگهداری معتادان تهیه نموده که به یقین موفقیت را در قبال خواهد داشت.

آنچه که در زمینه رشد و گسترش سرسام آور اعتیاد ذهن هر هموطن را می‌آزارد و پرسش برانگیز است که این همه مواد ازکی، چگونه و توسط کی برای معتادان رسانیده می‌شود؟ بهینه و نکوست که در کنار جمع‌آوری معتادان دولت و نهادهای ذیربط این پدیده شوم را از ریشه بخشکاند دلالان و قاچاقبران توزیع دخانیات را گرفتار و به پنجه قانون بسپارند که بدون شک دست‌های غرض بیرونی نیز در این پروسه دخیل است.

در کنار دولت و نهاد های مسئول و ذیربط خانواده ها، ملا امامان مساجد، رسانه‌ها و مردم در زمینه جلوگیری از مصاب شدن جوانان به اعتیاد مسئولیت ایمانی و وجدانی دارند، زیرا اعتیاد نه تنها جان معتاد را می‌گیرد بل تمام خانواده اش را به پرتگاه نابودی می‌کشاند و در نهایت امر جامعه را از پا در می‌آورد.

ملا امامان در مساجد از طریق منابر پیامد و اضرار دخانیات را از دیدگاه دین مبین اسلام به گوش مردم برساند همچنان رسانه ها از طریق امکانات دست داشته خویش به سمع مردم برساند و خانواده‌ها قدم به قدم متوجه فرزندان خویش باشند تا به اعتیاد رو نیاورند. در نهایت امر این اقدام دولت قابل ستایش و تمجید است تا در جلوگیری از اعتیاد جوانان و آنانی که به این آفت گرفتار اند حیات هزاران انسان را از پرتگاه تباهی نجات دهد. بیگمان این اقدام نیت نیک دولت امارت اسلامی را می‌رساند که در قبال ملت و مردم خویش احساس مسئولیت نموده و برای نجات جوانان از هیچ گونه سعی و تلاش دریغ نمی‌ورزد، ان‌شأالله موفق خواهند بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *