سیاسی

سیاهی جنایات امریکا و اسرائیل از لوح تاریخ؛ پاک نخواهد شد

جنایاتی که اسرائیل در این روزها به هدایت و فرمان امریکا مرتکب می‌شود در حافظه تاریخ ثبت است و این جنایات بزرگ و نابخشودنی، هیچ‌گاه فراموش نخواهند شد.

احمدشاه ابدالی

جنایاتی که اسرائیل در این روزها به هدایت و فرمان امریکا مرتکب می‌شود در حافظه تاریخ ثبت است و این جنایات بزرگ و نابخشودنی، هیچ‌گاه فراموش نخواهند شد.

امریکا که در جهان لاف از حقوق بشر، انسان و انسانیت می‌زند، امروز در صدر فهرست ناقضان حقوق بشر قرار دارد و تمام وحشت و بربریتی که اکنون در جهان به وقوع می‌پیوندند، مستقیم یا غیر مستقیم، امریکا درآن دخیل است و دست این جنایتکار خون‌آشام در پشت قضایا در کار است.

در جنگ‌های خونینی که در افغانستان، عراق و سوریه در این سال‌های پسین رخ داد و اشغالگری‌هایی که صورت گرفت و همچنان جنگی که امروز در فلسطین ، غزه و اوکراین جریان دارد، مستقیم امریکا دخیل است و هرلحظه آتش این جنگ‌ها را پکه می‌زند و مشتعل‌تر می‌سازد.

امریکا با به راه انداختن دسیسه‌های عجیب و شگفت‌انگیز راه تجاوز و اشغال در قاره‌های دوردست و خصوصاً در قاره‌ی آسیا را به روی خود باز کرد و به سلطه‌جویی و اشغالگری پی در پی، مبادرت ورزید.

جنگ و اشغال افغانستان و عراق را با ادعاهای بی‌اساس و واهی به راه انداخت و بیش از دودهه این کشورهای مستضعف و ملت‌های محروم را زیر رگبار کروز، بمب‌های چندتُنی و خوشه‌ای قرار داد و تمام شهر و دیار این ممالک را تباه کرد و با بمب‌های زهری و میکروب‌زا حتی آب و هوای این سرزمین ها را آلوده ساخت و زهری نمود.

تباهی‌های این اشغال و تجاوز بعد از شکست امریکا نیز مشهود است و مردم این سرزمین‌ها از پیامد منفی و ناگوار آن، همه‌روزه رنج می‌برند و هنوز در بحران‌های عظیم و طاقت‌فرسایی متبلا و گیر مانده اند.

بربادی، فقر، بیکاری، بدبختی، آوارگی و ده‌ها مشکل دیگری، همه از پیامدهایی به شمار می‌روند که از جنگ و اشغالگری امریکا به وجود آمده اند و دامن‌گیر ملت‌ها شده اند.

امروز جنگ تباه‌کننده‌ و طاقت‌سوزی که در غزه و فلسطین جریان دارد در آینده نیز پیامد منفی و تلخی خواهد داشت و سال‌های سال، ملت‌های مظلوم آن‌سرزمین‌ را رنج خواهد داد.

این ویرانی و تباهی گسترده و قتل‌ عام‌ها برای سالیان زیادی تاثیرات منفی برجا می‌گذارد و ملت‌ها را در هاون مشکلات، خردوخمیر می‌سازد.

از امراض جسمی و روانی گرفته تا مشکلات اقتصادی همه گریبان‌گیر این ملت‌ها خواهند شد و آنان را به بدبختی‌های مزمن و دوامداری مبتلا خواهند کرد.

اما این جنگ های تحمیلی بااین همه پیامدهای منفی، به ضرر امریکا و اسرائیل نیز تمام خواهند شد و مشکلات آنان را هم بیشتر خواهند ساخت.

چون ملت‌هایی که فقیر می‌شوند؛ دیگر از جنگ و تباهی نمی‌هراسند و می‌توانند با روحیه‌ی عالی رزمی به مقابله و مبارزه بپردازند و روز دشمن را از خود سیاه‌تر بسازند.

روس و امریکا در نیم‌قرن اخیر افغانستان را اشغال کردند و ملت بیچاره ما را بیچاره‌تر ساختند، اما این ملت شجاع و قهرمان، باوجود تحمل تمام مشکلات، تن به ذلت تسلیمی ندادند و دشمنان متجاوز و اشغالگر را از خود، بیچاره‌تر ساختند.

در نتیجه دشمنان متجاوز، تن به ذلتِ شکست دادند و مجبور به ترک این سرزمین شدند.

نیروهای اسرائیل خون‌خوار در فلسطین و غزه نیز دچار این سرنوشت خواهند شد و آخرالامر در مقابل مجاهدین فلسطین، شکست تلخ و ناگواری را متحمل خواهند گردید.

اما، پیامد منفی آن، دامن هردو جانب را خواهد گرفت و بربادی و تباهی‌های بزرگ و جبران‌ناپذیری از خود برجا خواهند گذاشت.

حتی امریکا در دامن‌زدن این جنگ‌ها برنده میدان نیست.

چون این جنگ‌ها ابعاد عقیده‌وی دارد و مسلمانان در جنگ‌های عقیده وی و مجاهدة، نسبت به هر مردم دیگر جهان، سخت‌سرتر استند و بالآخره میدان را به نفع خود تغییر می‌دهند.  از یک طرف نصرت الهی شامل حال مسلمانان است و از طرف دیگر ایمان و اراده‌ی آهنین این امت، دراین جنگ‌ها نقش مهم و اساسی دارد و کامیابی را برای مسلمانان میسر می‌گرداند و حتماً رقم می‌زند.

ما امروز اگر شاهد بربادی، ویرانی و قتل عام در غزه استیم، فردا شاهد موفقیت و پیروزی ملت مجاهد غزه و فلسطین خواهیم بود و حتی امریکا با این قدرت و انکشاف و گستردگی خود، روزی ستاره‌ی سلطه‌ی سیاه و فرعونی اش افول خواهد کرد و در جهان شکست را تجربه و گلیم اشغالگری و حکم‌روایی اش از سراسر دنیا برچیده خواهد شد.

بهتر این است که کشورها در مجموع و به ویژه کشورهای اسلامی غیرت کنند و دست امریکا و اسرائیل را از اشغالگری و تباه‌‌گری کوتاه نمایند و در غیرآن؛ تحمیل این جنگ‌ها همه را خواهد بلعید و منجر به بحران‌های عظیم و جبران‌ناپذیری در سطح منطقه و جهان خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *