ورزش

جدول زمانی مسابقات داخلی کرکت بورد

کرکت بورد افغانستان همه ساله مسابقات داخلی کرکت را براساس یک برنامه منظم برگزار می کند، که نقش عمده یی در توسعه بازی کرکت در کشور و دریافت بازیکنان جدید دارد.

نجیب الله متین

کرکت بورد افغانستان همه ساله مسابقات داخلی کرکت را براساس یک برنامه منظم برگزار می کند، که نقش عمده یی در توسعه بازی کرکت در کشور و دریافت بازیکنان جدید دارد.

بخش کرکت داخلی، کرکت بورد کشور مانند سال‌های گذشته مسابقات زیادی را در ساختارهای مختلف برای سال 2023 در نظر گرفته است که در ولایات مربوط انجام خواهد شد.

مسابقات داخلی سال 2023 با اجرای مسابقات ولایتی درجه 2 و درجه یک وزیر محمد اکبرخان آغاز می‌شود. در این سلسله از مسابقات، نخست مسابقات ولایتی درجه 2 برگزار می‌شود، از اواخر ماه جاری آغاز و به مدت 20 روز بین 31 تیم ولایتی در چهار ستدیوم کرکت ادامه خواهد داشت. پس از پایان این مسابقات، مسابقات ولایتی درجه اول آغاز می‌شود در آن 12 تیم ولایتی حضور خواهند داشت. این مسابقات کرکت همه ساله به سطح داخلی برگزار می‌شود و به طور منظم بازیکنان جدید به بورد کرکت افغانستان معرفی می شوند.

پس از این، در ماه می سال جاری، بزرگترین رقابت داخلی افغانستان، لیک کرکت «شپگیزه» برگزار می‌شود در آن تمامی بازیکنان تیم ملی بازی خواهند کرد.

علاوه بر این، ماه های میانی سال به مسابقات یک روزه غازی امان الله خان در سطح زون اختصاص یافته است قرار است این بار در ماه های جون و جولای در ولایت کابل برگزار شود. این مسابقات حیثیت لیست بالا را دارد که رول عمده را در کرکت داخلی بازی می‌کند و از سال 2017 بدینسو بطور منظم برگزار می‌شود.

مسابقات سه روزه به سطح زون ها مربوط به کرکت داخلی در ماه های جولای و اگست سال جاری برگزار می‌شود که برترین‌های مسابقات ولایتی درجه یک و دو برای این مسابقات انتخاب می‌شوند، و بهترین بازیکنان هر تیم ولایتی برای بازی در سطح زون ها انتخاب می‌شوند. همچنان برای بازیکنان دارای معلولیت نیز مسابقات مدنظر گرفته شده است مانندسال گذشته در ماه جولای میان تیم های پنج زون انجام خواهد شد.

علاوه براین برای بازیکنان جوان مسابقات ایمرجینگ در سطح زون ها مدنظر گرفته شده است، که در ماه اگست بین 5 تیم در ولایت کندز برگزار می‌شود. این مسابقات به منظور آمادگی بهترین بازیکنان جوان برای حضور در جام ملت های آسیا امسال برگزار می‌شود. همچنین مسابقات دوره اول احمد شاه ابدالی در سطح زون ها برای ماه های سپتمبر و اکتوبر برنامه ریزی شده است، که بین 4 تیم در ولایت های خوست و ننگرهار برگزار خواهد شد.

مسابقات بین بازیکنان زیرسن 16 سال در سطح زون ها در ولایت ننگرهار در ماه های اکتوبر و نوامبر برگزار می‌شود. علاوه بر این، مسابقات بین مکاتب در سطح زون ها در ماه نوامبر در ستدیوم کرکت ولایت خوست برگزار خواهد شد. مسابقات رقابت های جام قهرمانی بین کلپ های برتر کشور نیز در ماه دسمبر برگزار می‌شود تیم های برتر زون های پنجگانه کشور برای کسب عنوانی قهرمانی به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

همچنین مسابقات یک روزه جام افغانستان سرسبز نیز در برنامه است که براساس نیاز، برای آمادگی هرچه بهتر تیم ملی برگزار خواهند شد. تاریخ و مکان احتمالی این مسابقات هنوز مشخص نشده است، اما اطلاعات دقیق آن در زمان مناسب، مشخص خواهند شد.

قابل ذکر است که در سال 2022 مسابقات داخلی کرکت بسیار منظم برگزار شد که در آن مسابقات درجه دو و درجه یک ولایتی در سه ماه اول سال دایر گردید.

از سوی دیگر بعد از یک سال تأخیر مسابقات لیک شپگیزه بین 8 تیم برگزار شد. همچنین مسابقات دوره اول احمد شاه ابدالی بزرگترین مسابقات کرکت داخلی کشور در ربع آخر سال در ولایات خوست و ننگرهار برگزار شد، اما متأسفانه مسابقات لیست بالا در سطح زون ها به دلیل مشکلات مالی و بانکی نتوانست به موقع برگزار شود.

کرکت بورد افغانستان متعهد است که هر سال مسابقات داخلی کرکت را به صورت منظم و ستندرد برگزار کند که در نتیجه بازیکنان زیادی به تیم های مختلف ملی کشور داده می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *