اجتماعیگزارش

شهروندان کشور: ما از تٲمین امنیت و برخورد نیروهای امنیتی، راضی هستیم

روزنامه ملی انیس، در موارد مختلف گزارش تهیه می‌کند و مشکلات مردم را مورد بررسی قرار داده، انعکاس می‌دهد.

ابوذر

روزنامه ملی انیس، در موارد مختلف گزارش تهیه میکند و مشکلات مردم را مورد بررسی قرار داده، انعکاس میدهد.

یکی از مشکلاتی که همیشه دامنگیر ملت بیچاره و مظلوم افغانستان بوده، مسئلهی امنیت است.

اینک گزارشگر ما از ساحات مختلف و از اشخاص مختلف گزارشی را در بارهی امنیت و ثبات کشور تهیه کرده است که در دسترس خوانندگان گرامی قرار میدهیم:

حاجی نور محمد باشنده‌ی شهر کابل در مصاحبه‌ای با ابوذر گزارشگر روز نامه ملی انیس می‌گوید: از زمان ورود مجاهدین امارت اسلامی در شهرکابل، سرنگونی جمهوریت و شکست خارجی‌ها، احساس آرامش در زندگی شخصی و روحيه‌ی آرام در کاروبار خود داریم و الحمدلله بدون ترس و هراس روزانه سر کار و گاهی در میانه‌ی شب‌ها به خانه خود می‌رویم و هیچ مشکل امنیتی سد راه مان نمی‌باشد.

در زمان حکومت جمهوریت در پهلوی پُسته‌های امنیتی، وطنداران ما را دزدان مسلح بعد از لت و کوب بسیار، لوچ می‌کردند و همه هست‌وبود ایشان را به سرقت می‌بردند.

اما حالا الحمدلله فضای آرامش حاکم است و امنیت نسبت به گذشته خیلی بهتر شده است.

فراح الدین فرزاد، دکاندار دهافغانان شهر کابل میگوید: از برکت امارت اسلامی و نیروهای امنیتی کشور، الحمدلله ما کسبه‌کاران با خاطر آرام بدون هیچ نوع تشویش و نگرانی کار می‌کنیم و بعد ازختم کار بدون ترس از دزد و راه‌گیر به خانه‌های خود برمی‌گردیم.

لازم است که شکر این نعمت بزرگ را ادا کنیم.

محمدشاه، تکسیران شهر کابل حکایت تلخی قبل از امارت اسلامی دارد و میگوید: روزی، ۳ نفر جوان با لباس‌های شِیک و معطر، موتر من را تا سرک بوستان خیرخانه کرایه گرفتند، آن روز  ۱۸ هزار افغانی در جیبم داشتم، چون از کسی قرض‌دار بودم و می‌خواستم قرض خود را ادا کنم.

وقتی‌که به سرک بوستان رسیدیم، یکی آن‌ها تفنگچه را کشید و در بیخ گوشم گذاشت و گفت:

سروصدا نمی‌کنی و مستقیم می‌روی!

بعدتر یک‌تن دیگر شان اسپری بی‌حس‌کننده را در رویم فشار داد و دیگر نفهمیدم کجا هستم، تا این‌که بعد از ساعت‌ها به هوش آمدم و دیدم در یک گوشه‌ای دشت چمتله بین سیل‌گاه افتیده ام که نه موتر من است و نه موبایل و نه پیسه.

آن‌گاه گریه نمودم و از زندگی و شرایط ناگوار وطن خیلی متأثر و اندوهگین شدم.

اکنون خدای مهربان را هزار بار شکر گزاریم که با آمدن امارت اسلامی و از برکت نیروهای شجاع و نترس کشور، این مشکلات به‌گونه چشم‌گیری کاهش پیدا کرده است و به وجود نیروهای امنیتی خود می‌بالیم و افتخار می‌کنیم.

خلیفه منصور سمیع زاده رانندهی لین کابل ـ بامیان در مصاحبهای با روزنامه ملی انیس میگوید:

بعد از فتح و پیروزی امارت اسلامی افغانستان و تلاش شبانه‌روزی نیروهای امنیتی، مسیر بامیان و کابل نسبت به گذشته‌ها خیلی بهتر شده و در دوره‌ی جمهوریت صدها مشکلات امنیتی و راه‌زنی توسط افراد بی‌بندوبار (خلیلی) و (محقق) و دیگر قوماندانان درآن مسیر وجود داشت.

اکنون شب‌ها و روزها با خاطر آرام سفر می‌نماییم و هیچ‌گونه مشکلات و تهدیدی در مسیر ما وجود ندارد و پاس‌گاه‌های امنیتی با احترام و ادب جویای احوال ما می‌شوند و (سفربخیر) می‌گویند.

شهریان شهر کابل نیز از اخلاق، برخورد نیک و تلاش‌های بی‌دریغ نیروهای امنیتی کشور جهت تأمین امینت، سپاس‌گزاری‌های فراوان می‌نمایند و از نیروهای امنیتی راضی هستند و آنان را حمایت می‌نمایند.

محمدجاوید کسبهکار شهر کابل، از برخورد نیک نیروهای امنیتی در محلات تلاشی اظهار خرسندی می‌کند و تلاش و بیداری آنان را می‌ستاید.

وی گفت: نیروهای امنیتی در محلات تلاشی، با مردم برخورد نیک دارند اما، در بعضی جاها کسانی هم هستند که به زبان فارسی دری آشنایی ندارند.

این امر در برخی محلات، مشکلاتی را به‌بار آورده است. ما از نظام اسلامی خود می‌خواهیم؛ نیروهایی را در محلات تلاشی و امنیت شهر کابل بگمارند که فارسی دری را بهتر بفهمند و مشکلات مردم را به درستی درک نمایند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *