سیاسی

غزه، شهید بی‌کس

امریکا و اسرائیل با بزرگ‌ترین اسلحه‌ی دنیا، وسایل مدرن و بمب‌های هستوی چندین ماه می‌شود که غزه را می‌کوبند و تمام این جغرافیای کوچک را به ویرانه‌ی محض مبدل کرده است و مردم این جغرافیا در زیر آوارها جان میدهند و با کمال مظلومیت جام شهادت می‌نوشند.

مولوی محمدرحیم

امریکا و اسرائیل با بزرگ‌ترین اسلحه‌ی دنیا، وسایل مدرن و بمب‌های هستوی چندین ماه می‌شود که غزه را می‌کوبند و تمام این جغرافیای کوچک را به ویرانه‌ی محض مبدل کرده است و مردم این جغرافیا در زیر آوارها جان میدهند و با کمال مظلومیت جام شهادت می‌نوشند.

اما این جغرافیای خون و آتش در سطح جهان بی‌کس‌ترین سرزمین است که هیچ‌کسی و هیچ‌کشوری ازآن به درستی دفاع نکرد و حتی همسایه‌های مسلمانش نیز با اسرائیل غاصب و امریکای غدار همدست شدند و همه برای حذف این ملت مظلوم و مجاهد طرح می‌ریزند و برای درهم کوبیدن این سرزمین سوخته، با کافرانِ ظالم، همنوایی و هماهنگی می‌نمایند.

غزه امروز چون سر بی‌تن در میدان مبارزه در میان و آتش و خون می‌لولد و مانند توپ فوتبال، توسط امریکا و اسرائیل با سرِ لگد به هر طرف پرتاب می‌شود و در پیش چشم میلیون‌ها مسلمان، جان می‌دهد.

اما دردا! و دریغا! که این مظلومیت را کسی نیست که به درستی درک کند و ازاین مظلومیت ملت فلسطین و قتل‌های جمعی که توسط رژیم غاصب و تروریست اسرائیل در تمام نقاط غزه صورت می‌گیرد را، جلوگیری کند.

به غیر از امارت اسلامی افغانستان و چند کشور دیگری، که توانستند در این مورد واکنشی داشته باشند و مظلومیت فلسطین و غزه را فریاد بزنند.

دیگر تمام کشورهای کفری و اسلامی در گوش‌های خویش پنبه نهاده اند و هم عینک سیاه پوشیده تا مظلومیت این ملت بیچاره را کتمان کنند و گویا که نه این صحنه‌ی دل‌خراش را دیده اند و نه فریاد خون‌آلود آنان را شنیده اند.

امارت اسلامی افغانستان، قدر توان و طاقت خود صدا بلند کرد و مظلومیت آنان را فریاد زد، اما این فریادها به گوش قلدران تاریخ و مستکبران جهانی نرفت و این فغان‌های عدالت‌خواهانه‌ هم، به جایی نرسید.

از سوی دیگر امارت اسلامی و ملت افغانستان، باوجود فتوحات و پیروزی که نصیب شان شده است، در تنگنا قرار دارند و امریکای غدار، بعد از شکست در افغانستان، چندین میلیارد پول افغانستان را منجمد کرده و در قید و قبضه‌ی ظالمانه‌ی خود گرفته است و همچنان با گذشت هر روز در تحریمات خود علیه افغانستان می‌افزاید.

ملت ما هر قدر صدا بلند می‌کند، امریکا و جهانیان این صدا را نمی‌شوند و هنوز در فکر این استند که خواهش و فرمایش خود را بر ملت ما تحمیل کنند و اهداف خود را بر نظام و ملت ما بقبولانند.

اما ملت و نظام اسلامی و مستقل ما، تن به این گونه فرمایش‌ها نمی‌دهند و شهادت در راه عزت، سربلندی و استقلال را به مراتب از زندگی در بردگی و ذلت، ترجیح می‌دهند و رفتن با سربلندی و عزت را از ماندن در زندگی با اسارت، بهتر می‌دانند.

از جانب دیگر افغانستان نمی‌تواند که، مشکل دیگر سرزمین‌های اسلامی را حل کند و این زمینه بالفعل میسر نیست، این دسترسی وجود ندارد که افغانستان به طور مستقیم، گریبان ملت‌های مظلوم را از چنگال ظالمان تاریخ رهایی بخشد.

اما کشورهای همسایه با فلسطین و غزه؛ مانند مصر و سعودی و کشورهای عربی اگر دل بسوزانند می‌توانند قضیه‌ی فلسطین را حل کنند و گریبان ملت مظلوم فلسطین و خصوصاً گلوی نحیف غزه را از چنگال زنجیر‌های اسرائیل، خلاص کنند.

با درد و دریغ که کشورهای اسلامی و خصوصاً کشورهای عربی در این مورد بی‌تفاوت استند و از ترس امریکا، حرفی را هم برای نجات فلسطین به زبان نمی‌آورند.

شما ببینید که امریکا و انگلیس، آهسته آهسته جنگ را در شرق‌ میانه گسترش میدهند و با بهانه‌های گوناگون بساط جنگ را در این سرزمین‌ها می‌گسترانند که؛ بمباردمان چندین نقطه‌ی یمن از نمونه‌های برجسته و بارزی است که امریکا و انگلیس به آن مبادرت وزیده اند.

خوانندگان عزیز!

حالت اسفبار و غم‌انگیزی که در غزه جریان دارد قابل تحمل نیست، این فاجعه‌ی عظیم، قلب هر بیننده و شنونده را جریحه‌دار می‌سازد و روح و روان هر انسان باوجدان را عمیقاً آسیب می‌‌زند.

اگرچه غزه در پیش متجاوزان و اشغالگران زانو نمی‌زند و تا پای جان در مقابل اشغال و تجاوز می‌رزمد، اما ملت غزه در سخت‌ترین شرایط و وضعیت تلخ قرار دارد.

از سوی دیگر امریکا نیز آتش‌بس در غزه را وِتو کرده و با گذشت هر روز جنایت عظیمی را بر جنایات خود در قسمت غزه می‌افزاید و می‌آفریند.

در آخر دعا می‌کنیم که اللهِ دانا و توانا، غزه را مانند افغانستان عزیز از اشغال امریکا و اسرائیل آزاد گرداند و جسم نحیف و پیکر خونین آن را از چنگال این گرگان خونریز تاریخ، نجات بدهد.

آمین یارب العالمین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *