جهان

«مریم نواز شریف» به عنوان وزیر اعظم ایالت پنجاب پاکستان انتخاب شد

«مریم نواز شریف» دختر نواز شریف صدر اعظم پیشین پاکستان با ۲۲۰ رأی به عنوان اولین وزیر زن در ایالت پنجاب این کشور انتخاب شد.

«مریم نواز شریف» دختر نواز شریف صدر اعظم پیشین پاکستان با ۲۲۰ رأی به عنوان اولین وزیر زن در ایالت پنجاب این کشور انتخاب شد.

خانم شریف با نشر این خبر در صفحه فیسبوک خود نوشته است که افتخار می کند به عنوان اولین زن رئیس در این ایالت انتخاب شده است.

این اولین بار است که یک زن، وزیر ارشد یک ایالت پاکستان می‌شود. حزب تحریک انصاف وابسته به عمران خان با حمایت از خروج نامزدان از مجلس، روند رای‌گیری را تحریم کرد.

هفته گذشته و چند روز پس از انتخابات پاکستان شش گروه سیاسی در این کشور در یک کنفرانس خبری اعلام کردند که برای تشکیل دولت جدیدی به توافق رسیده‌اند.

رهبران حزب مسلم لیگ (شاخه نواز)، حزب مردم پاکستان، حزب مسلم لیگ (شاخه قائد)، حزب متحده قومی، حزب استحکام پاکستان و حزب عوامی بلوچستان در این نشست خبری شرکت کرده بودند.

در انتخابات سراسری پاکستان که روز پنج شنبه ۸ فبروری برگزارش شد حزب آقای شریف ۷۵ کرسی و حزب مردم پاکستان ۵۴ کرسی کسب کردند.

در این انتخابات نزدیک به ۱۰۰ نفر که از سوی حزب تحریک انصاف عمران خان حمایت می‌شدند، به صورت مستقل به پارلمان راه یافتند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *