افغانستان

عالمان دین: حجاب محدودیت نیست، عفت است

کانون فرهنگی مسجد امام زمان نشست مردمی را بابت یک تعداد از دخترانِ که از سوی محتسبین امر باالمعروف؛ در ساحه غرب کابل بخاطر عدم رعایت حجاب بازداشت شدند برگزار نمود.

کانون فرهنگی مسجد امام زمان نشست مردمی را بابت یک تعداد از دخترانِ که از سوی محتسبین امر باالمعروف؛ در ساحه غرب کابل بخاطر عدم رعایت حجاب بازداشت شدند برگزار نمود.

در این‌ نشست مردمی که باشند‌گان این محل، علما و محتسبین امر بالمعروف حضور داشتند علما و محتسبین امر بالمعروف تاکید نمودند که رعایت حجاب واجب است و ارزش اسلامی  دارد که باید همه خانواده‌ها برای دختران شان گوش زد نمایند تا حجاب را رعایت نمایند.

سخی داد بشر دوست وکیل گذرِ ناحیه ۱۳ غرب کابل در این نشست مردمی گفت که محتسبین امر بالمعروف بعداز این باید علما و وکیل گذرِ این ساحه را برای اقدام‌ های شان در جریان بگذارند: «خواست‌ ما از محتسبین امر بالمعروف این است که در چنین اقدام‌های شان باید بزرگان این ساحه را در جریان بگذارند تا ایجاد تشویش در میان مردم ساحه غرب کابل نشود و دشمنان با استفاده از فرصت دست به تبلیعات  سوء نزنند».

وی نیز اشاره نمود که رعایت حجاب امر شرعی است که باید تمام دختران منحیث مسلمان رعایت نمایند تا مورد آزار و اذیت از سوی مردم عام قرار نگیرند. این وکیل گذر ساحه غرب کابل نیز اشاره نمود که اگر دختران حجاب را رعایت نمایند هیچ‌گاه مورد آزار قرار نمی گیرند و می‌توانند بدون تشویش در بازار گشت و گذار کنند.

علی داد علی زاده، رئیس ارشاد و دعوت غرب کابل در این نشست مردمی نیز اشاره نمود که اکثریت دختران در این ساحه حجاب را رعایت می‌کنند: «اکثریت دختران در این ساحه حجاب را رعایت می کنند و بدون تشویش در بازار ظاهر می شوند و مورد اذیت قرار نمی‌گیرند بنأً نیاز است که تمام دختران بخاطر آرامشِ خود شان حجاب را رعایت نمایند چون حجاب محدویت نیست بلکه عفت و آرامش است».

این‌عالم دین افزود که رعایت حجاب مسئولیت شرعی و دینی ماست و امر باالمعروف تنها به مردم و گروه خاصِ مربوط نمی شود که مردم را از منکرات منع نماید. بلکه تمام خانواده‌ها مکلف هستند که به ارزش‌های دینی، ارزش قایل شوند و منحیث مسلمان ظاهر شانرا مطابق به‌ شریعت آراسته نمایند.

احسان‌الله ثاقب آمرِ امر بالمعروفِ ساحه غرب کابل اشاره نمود:«ما بار بار برای مردم پیام خود را رسانیدیم تا ارزش‌های اسلامی را رعایت نمایند و ما دخترانی را دستگیر نمودیم که واقعاً حجاب را رعایت نمی کردند و دست به ترویج بی حیایی می‌زدنند».

این آمرِ امر بالمعروف ناحیه ۱۳ غرب کابل نیز  اشاره نمود که مسلمانان دشمنان زیاد دارند که با تبلیغات شوم شان نمی‌گذارند که فرهنگ اسلامی در کشور ما تطبیق شود.

بنأً خواست ما از مردم این است تا به دختران شان برسانند که به ارزش‌های اسلامی توجه نمایند.

آقای ثاقب همچنان اشاره نمود که به مدارس و مکان‌های آموزشی این ساحه گفته شده که با رعایت حجاب و ارزش‌ های اسلامی دختران میتوانند به مدارس و کورس‌ های آموزشی برای آموزش بپردازند.

این‌ درحالیست که چندی پیش یک تعداد از دختران در ساحه ناحیه ۱۳ شهر کابل از سوی محتسبین بخاطر عدم رعایت حجاب دستگیر شدند که این عمل  واکنش‌های‌ زیادی را در رسانه به ویژه شبکه‌های مجازی به همرا داشت و شهروندان از این عمل محتسبین نا راحت شدند و حتا خبر هایی وجود داشت که بخاطر رهایی دختران، حوزه مربوطه پول طلب نمودند و اما وکیل گذر و آمرِ امر باالمعروف این ساحه چنین خبر‌ها را عاری از حقیقت‌ دانست و تاکید نمودند که مردم به تبلیغات دشمن توجه نکنند.

ببرک قیومی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *