سخن انیس

کشور با اتحاد و همدیگرپذیری آباد می‌شود!

اگر ما بخواهیم که کشور مان آباد شود، از فقر و بیچارگی نجات یابیم، باید با وحدت ملی و اخوت اسلامی حرکت کنیم و با همدلی و هماهنگی به پیش برویم.

کشورهایی که آباد شده اند و از چشمه‌ی رفاه و آسایش آب می‌نوشند، مردم شان در راستای آبادانی و عمران کشور شان با همدلی و وحدت ملی حرکت کرده اند و با نیروی یکپارچگی و اتفاق به قله‌های تمدن و تکنالوژی رسیده اند.

ما نیز می توانیم با استفاده از تجارب تلخ گذشته، بی اتفاقی و جنجال‌ها را کنار بگذاریم و با وحدت و همدلی برای بقا، رفعت و رفاه افغانستان کار نماییم.

اگرچه کشورهای مغرض و قدرت‌های جهانی و بدخواهان افغانستان پیوسته دسیسه می‌سازند و توطیه می‌چینند تا بتوانند؛ نعمت آزادی و آرامی را از مردم ما بگیرند و حکومت‌های جزایر قدرت، ملوک الطوایفی و بی‌نظمی مطلق را دوباره ایجاد کنند.

اما، رب‌العالمین با ملت مسلمان و مجاهد افغانستان است و دیگر به مفسدین، استفاده‌جویان و ستمگران، موقع نمی‌دهد که باز دست‌های آلوده‌ی شان به سفره‌ی قدرت برسند و ازاین طریق بر طبل جنگ، ظلم، خشونت و بربریت بکوبند.

خداوند حکیم می‌داند که آنان چه ظلم‌هایی را بر ملت رنجدیده روا داشتند و چقدر بر طبل جنگ، ظلم، نفاق و پراکندگی ملت کوبیدند.

امروز که به برکت خون مطهر شهدای گلگون‌کفن و زحمات مجاهدین پاکباز، آزادی، آرامی و اتحاد نصیب ملت افغانستان شده است، باید با صمیمیت و صفای قلبی و به دور از تعصب و برتری‌طلبی به خدمت وطن و ملت خود قرار بگیریم و کشور خود را از چنگ نفاق و بربادی نجات داده برای آبادی، رفاه و آسایش ملک و ملت خود از جان و دل خدمت نماییم.

تا باشد خدای مقتدر و مهربان، به وسیله‌ی حسن نیت، دل‌های پاک و خدمات صادقانه‌ی ما، صلح و صفای دایمی را نصیب ما گرداند و نعمت آرامی، آبادی، تطبیق احکام الهی و شریعت ناب محمدی ص را به ما به‌طور همیشه عنایت فرماید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *