افغانستان

در نشست فوق‌العاده به‌منظور حمایت از صنعت‌کاران فیصله شد؛ اداره‌های امارتی به هدف حمایت از تولیدات داخلی  به محصولات داخلی اولویت دهند

جلسۀ فوق العاده به منظور حمایت از صنعت و صنعتکاران به ریاست مقام معاونیت اقتصادی ریاست الوزراء به عضویت وزارت های مالیه، امور داخله، صنعت و تجارت و اقتصاد، ریاست عمومی استخبارات و سکتور خصوصی در قصر مرمرین تدویر گردید.

جلسۀ فوق العاده به منظور حمایت از صنعت و صنعتکاران به ریاست مقام معاونیت اقتصادی ریاست الوزراء به عضویت وزارت های مالیه، امور داخله، صنعت و تجارت و اقتصاد، ریاست عمومی استخبارات و سکتور خصوصی در قصر مرمرین تدویر گردید. در این نشست تصمیم گرفته شد تا اتاق صنعت و معدن تولیدات داخلی را از طریق مکتوب رسمی به کمیتۀ تعرفه معرفی نماید. ریاست عمومی استخبارات، در عضویت با اداره های ملی غذا و ادویه و ستندرد تولیدات داخلی معرفی شده به کمیته تعرفه را بعد از تثبیت کیفیت، کمیت و قیمت به اندازه ضرورت، تعرفه را بر این اموال وارداتی بلند ببرد و گزارش خود را به معاونیت اقتصادی ریاست الوزراء ارایه دارد.

به همین شکل در جلسه فیصله شد که مطابق مصوبه شماره ۱۹ام مورخ ۹/۶/۱۴۴۴ جلسه کابینه امارت اسلامی افغانستان تمامی اداره های امارتی به هدف حمایت از تولیدات و محصولات داخلی در خریداری ها و پروسه های تدارکاتی، تولیدات و محصولات داخلی را اولویت دهند، اگر چه کیفیت آن نسبت به تولیدات و محصولات خارجی از ده تا پانزده فیصد کمتر هم باشد. در این نشست اداره های امارتی مکلف گردیدند تا تمامی لیست های تولیدات و محصولات داخلی را با خود داشته باشند و بر اساس این لیست ها در موقع خریداری و مسایل تدارکاتی کوتیشن اخذ نمایند.

در این جلسه همچنان فیصله شد که جهت رسیده گی به مشکلات امنیتی صنعتکاران و سرمایه گذاران و به منظور ایجاد هماهنگی مؤثر، وزارت های امور داخله، مالیه، صنعت و تجارت، ریاست عمومی استخبارات و اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان و همچنان اتاق صنعت و معدن نماینده‌گان با صلاحیت خود را در ظرف سه روز به معاونیت اقتصادی ریاست الوزراء معرفی نمایند.

همچنان به وزارت صنعت و تجارت وظیفه سپرده شد تا در مورد نام های تجارتی، مارک ها و برند ها جهت جلوگیری از جعل و تزویر در آنها اسناد و پیشنهادات را به معاونیت اقتصادی ریاست الوزراء جهت تصمیم گیری نهایی بفرستند.

در پایان نشست به ریاست وزارت صنعت و تجارت به کمیتۀ تعرفه وظیفه سپرده شد تا به عضویت ریاست عمومی استخبارات در حصۀ اجرای انوایس ها میان اتاق های تجارت و سرمایه گذاری و صنعت و معدن مشکلات موجوده را به شکل همه جانبه ارزیابی نماید و همراه با نظریات خویش به معاونیت اقتصادی ریاست الوزراء ارسال دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *