سخن انیس

شدت سرما و مشکلات زلزله‌زدگان هرات

برعلاوه‌ی مشکلات اقتصادی، حادثه‌ی المناک زلزله‌، شدت سرما نیز بار سنگین مشکلات را بر شانه‌های ناتوان مردم فقیر و بی‌بضاعت افغانستان و خصوصاً هرات نهاده است.

 

برعلاوه‌ی مشکلات اقتصادی، حادثه‌ی المناک زلزله‌، شدت سرما نیز بار سنگین مشکلات را بر شانه‌های ناتوان مردم فقیر و بی‌بضاعت افغانستان و خصوصاً هرات نهاده است.

در دیگر فصل‌های سال، پروبال انسان‌ها باز است و می‌توانند از دیوارهای بلند مشکلات و بن بست‌ها عبور کنند.

اما در فصل سرما، پروبال آدمی با تار سردی بسته است و نمی‌تواند با دست باز کار کند و روزگار مملو از مشکلات خود را به پیش ببرد.

سال‌هاست که؛ به سر و سیمای شهرها و قریه‌های افغانستان نظر می‌افگنیم، غبار فقر و بیچارگی از چهرهای شان نمایان است و چون پرنده‌ی شکسته‌بال در آرزوی پرواز در شاخه‌های حیات و زندگی بهتر استند.

اگرچه با پیروزی امارت اسلامی، بال آزادی کشور زنده شد و ملت باشرف این سرزمین از قفس ننگین اسارت رهایی یافتند، اما پنجه‌های فقر و بیچارگی و چنگال چالش‌های اقتصادی هنوز گلوی نحیف این ملت را می‌فشارد و خنجرهای آزاردهنده‌یی را در قلب این ملت زجرکشیده فرو می‌برد.

این ملت رنج‌دیده شدیداً به  نوازش، نیاز دارند و هر ازگاهی، چشم به لطف نظام اسلامی خویش دوخته اند و بی‌صبرانه منتظر کمک و همکاری ثروت‌مندان استند.

بنابراین بر نظام ما لازم است که طبق گذشته از روی مهربانی، تمام توان و طاقت خویش را وقف راه خدمت به وطن و ملت نماید و برای برطرف‌کردن مشکلات این ملت، آستین بر زند و رهایی ملت از چنگ مشکلات را وظیفه‌ی دینی، ملی و وجدانی خود بداند.

بدون شک، موفقیت حکومت‌ها در عالَم اسباب، موقوف به رضایت ملت است و ملت و مردم استند که پایه‌های حکومت و نظام را استحکام می بخشند و کاخ حکومت و حکومت‌داری را از ریخت و ریزها، نجات می‌دهند.

ملت مجاهد افغانستان در طول تجاوزات پی‌درپی به طور اغلب در کنار مجاهدین قرار داشته اند و قربانی‌های زیادی را برای دفاع از اسلام، خاک، عزت و آزادی، به بارگاه رب‌العالمین تقدیم کرده اند و خدمات شایانی را برای به ثمر رساندن درخت پیروزی جهاد انجام داده اند.

ما خوشبین استیم که در آینده نیز اگر باالفرض دشمنان افغانستان قصد تجاوز در افغانستان را داشته باشند، این ملت قهرمان در کنار مبارزان مجاهد قرار خواهند گرفت و دماغ متجاوزان را یک بار دیگر خون‌آلود نموده و در خاک ذلت خواهند مالید.

این  ملت شرافتمند در مجموع و خصوصاٌ زلزله ‌زدگان هرات باستان، سزاوار تفقد و نوازش اند و باید به مشکلات آنان، رسیدگی صورت گیرد و این مردم مصیبت‌زده از چنگ مشکلات و چالش‌ها نجات داده شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن