افغانستان

سازمان جهانی صحت: ۳۲ نمونه محیطی مثبت پولیو از آغاز سال ۲۰۲۳ تا اکنون در افغانستان ثبت شده است

سازمان جهانی صحت روز جمعه اعلام کرد که از آغاز سال ۲۰۲۳ تااکنون ۳۲ نمونه محیطی مثبت پولیو یا فلج اطفال در افغانستان شناسایی شده است.

سازمان جهانی صحت روز جمعه اعلام کرد که از آغاز سال ۲۰۲۳ تااکنون ۳۲ نمونه محیطی مثبت پولیو یا فلج اطفال در افغانستان شناسایی شده است.

این سازمان در بیانیه‌ای اعلام کرد که در سال جاری پنج مورد جدید ویروس فلج اطفال در افغانستان گزارش شده است که همگی مربوط به ولایت ننگرهار است. نمونه های محیطی مثبت در مناطق شرقی، کندهار و بلخ ثبت شده است.

در بیانیه آمده است: «اگرچه تعداد نمونه های مثبت در افغانستان در سال ۲۰۲۳ نسبت به سال ۲۰۲۲ افزایش یافته است، اما این امر تا حدی به دلیل نظارت شدیدتر در کشور، با نمونه برداری  از مکان های بیشتر و افزایش دفعات آزمایش است.»

این سازمان گفت که کشف اخیر محیطی در کندهار در جنوب یک وضعیت اضطراری صحت عامه با خطر قابل توجه شیوع گسترده به شمار می‌آید، زیرا کارزار های خانه به خانه در جنوب مجاز نیست.

این سازمان هشدار داد: «هر گونه عقب گرد در افغانستان خطری برای برنامه در پاکستان به دلیل سفر بالای جمعیت ایجاد می‌کند.»

بر اساس بیانیه سازمان جهانی صحت، دو مورد فلج اطفال در پاکستان در سال ۲۰۲۳ رخ داده که هر دو در ایالت خیبر پختونخوا بوده است. ۱۵ نمونه مثبت نظارت محیطی در سال ۲۰۲۳ در پاکستان شناسایی شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *