سیاسی

کشورها، استعمارشکنی را  از افغانستان بیاموزند

افغانستان؛ سرزمینی است که در دامن خود شیرها پرورده است و این شیرها در تمام ادوار تاریخ دماغ متجاوزان و اشغالگران را به خاک ذلت مالیده اند و آنان‌را از مرکب کبروغرور پایین آورده اند.

افغانستان؛ سرزمینی است که در دامن خود شیرها پرورده است و این شیرها در تمام ادوار تاریخ دماغ متجاوزان و اشغالگران را به خاک ذلت مالیده اند و آنان‌را از مرکب کبروغرور پایین آورده اند.

شکست انگلیس و روس و در این اواخر شکست فضیحت‌بار امریکا بیانگر این است که هیچ‌قدرتی در این خاک‌وخطه پیروز نمی‌شود و هیچ استعمارگری نمی‌تواند اهداف خود را اینجا پیاده سازد و آرمان خود را بالای ملت مجاهد ما بقبولاند.

از همین رو، افغانستان برای آزادی‌خواهان جهان، الگو شده است و در تمام عرصه‌های آزادی‌خواهی از افغانستان و کارنامه‌های جهادی و تاکتیک‌های سازنده و حساب‌شده‌ی آن، استفاده می‌کنند.

امروز مجاهدین فلسطین و دیگر کشورها همه، جهاد و نحوه‌ی مبارزه‌ی ملت افغانستان را نصب العین خود قرار داده اند و با استفاده از نقش قدم این شیرها مبارزه می‌کنند و از خود غیرت ، شجاعت و کارنامه‌های رنگین به نمایش می‌گذارند.

واضح است، در اشغال بیست سال پسین؛ بلندرتبه‌ترین جنرالان امریکا، ناتو و صلیبی به غیرت و شجاعت و همچنان به تاکتیک‌های نظامی و سیاسی مردان مجاهد و خردمند کشور ما شگفت‌زده شده بودند و انگشت حیرت زیر دندان می‌گرفتند.

شهامت و شجاعت مجاهدین ما واقعاً بی‌نظیر و نمونه‌ی بارز مبارزات اسلامی است که برای عقابان مبارزه بال‌وپر می‌بخشد و برای شیرهای جهاد، انگیزه و بازوی مقابله و سنگرداری.

مجاهدین ما، شمشیر جوهرداری استند که بازوی هر متجاوز را قطع کرده و مشت آهنین شان، مغز هر اشغالگر را پاشان کرده است.

انگلیس، روس و امریکا که قدرت‌های اول‌درجه‌ی جهان به حساب می‌آیند، یکی پی‌ دیگری در این سرزمین شکست خوردند و دیگر خواب برگشت در این سرزمین را هم نخواهند دید.

چون شمشیر برّنده‌ی مجاهدین؛ چنان ضرباتی را بر پیکر هیولایی آنان وارد کرده است که تا قیامت درد آن را احساس می‌کنند و خواب بر چشمان کبود شان بر نمی‌گردد.

این قشون‌ها اگرچه با اسلحه و وسایل مدرن جهانی و بم‌افگن‌های پیشرفته‌ی عصر در میدان مقابله با افغانستان آمدند، اما با سرافکندگی، شکست و رسوایی افغانستان را ترک گفتند و به ما سرزمینِ سوخته و مخروبه‌ای را به جا گذاشتند.

امروز ما کشوری را دارا استیم که سراپا مشکلات است و این مشکلات، همه میراث به‌جامانده‌ی قدرت‌هایی است که؛ بی‌باکانه در این خاک تجاوز کردند و با فضیحت و شرمساری شکست خوردند و فرار نمودند.

اصل مطلب این است که؛ افغانستان؛ گهواره‌ی شجاعت و غیرت و کانون گرم جهاد و پرورش‌گاه شیران مبارزات اسلامی است.

ملت و کشورهایی که در بند اسارت استند، باید رسم و غیرت‌ِ زنجیرشکنی و استعمارشکنی را از افغانستان بیاموزند و بااستفاده از نقش قدم و طرزالعمل این ملت مجاهد، گردن‌ خود را از بند اسارت و ذلت برهانند.

چون زندگی در بردگی، جز ذلت و شرمندگی، دیگر ثمره‌ای ندارد و انسان آزاده و باشرف به حساب نمی‌آید.

شرافت و عزت در آزادگی است. پس، ملت‌های در بندکشیده شده، باید با الگوگیری از ملت افغانستان، عزت و عظمت از دست‌رفته‌ی خود را کمایی نمایند و با کمال آبرومندی‌ و سربلندی، زندگی شان را به پیش ببرند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *