سیاسی

کِی‌ها، طرح‌های حملات خطرناک و هدفمند می‌ریزند؟

مولوی محمدرحیم مدت ها می‌شود که در افغانستان، انفجارات در مساجد و اماکن مقدسه رخ میدهند و به اثر آن جمع کثیری از هموطنان مان شهید و زخمی می‌شوند و تعداد زیادی هم در گلیم ماتم می‌نشینند.

مولوی محمدرحیم

مدت ها می‌شود که در افغانستان، انفجارات در مساجد و اماکن مقدسه رخ میدهند و به اثر آن جمع کثیری از هموطنان مان شهید و زخمی می‌شوند و تعداد زیادی هم در گلیم ماتم می‌نشینند.

اندکی دقت شود که در پشت چنین حوادثی، دستان چه‌کسانی خواهند بود و کِی‌ها و کدام گروه‌هایی، طرح این حملات خطرناک و هدفمند را می‌ریزند؟

مسجد؛ جای عبادت و سجده گاه مسلمانان است و انسان‌ها برای پرستش پروردگار خویش در آنجا شرف حضور پیدا می‌کنند و جمعاً در پیشگاه خالق خود می‌ایستند و دست دعا، نیایش و نیازمندی بلند می‌نمایند.

در چنین شرایطی؛ کسی پیدا می‌شود نمازگزاران را مورد آماج قرار میدهد و مسجد و منبر را با خون مسلمانان نمازگزار رنگین می‌سازد.

الغیب عندالله، اما دیدگاه اکثر تحلیلگران این است که برای از همپاشی مسلمانان و متفرق کردن امت مسلمه دستان زیادی در کار است و پشت پرده، استخبارات کشورهای بیگانه و جهان استکبار طرح‌های عجیب و غریبی می‌ریزند.

یکی از طرح‌های خطرناک آنان، پاره کردن صف مسلمین و ایجاد تضادهای قومی، زبانی و خصوصاً به راه انداختن جنگ‌های مذهبی است.

واضح است که اتحاد و اتفاق مسلمین، شمشیر قاطع و تهدید بلندی برای جهان استکبار تلقی می‌شود و دشمنان اسلام ازاین حبل المتین می‌ترسند و غبطه می‌خورند.

بنابراین از طریقه‌های مختلف، اختلافات ایجاد می‌کنند و درزها و فاصله‌هایی را در صفوف مسلمین به وجود می‌آورند.

دامن زدن به جنگ مذهبی، یکی از راه هایی است که جهان اسلام را شدیداً تضعیف می‌کند و روحیه‌ی همدیگرپذیری و اعتماد را از میان مسلمین بر میدارد.

زمانی که روحیه‌ی اعتماد برهم خورد، روشن است که مسلمانان نحیف و ناتوان می‌شوند و غالب‌شدن دشمن، حتمیت پیدا می‌کند.

دشمنان اسلام برای شکستاندن صف واحد و بنیان مرصوص مسلمین، طرح های زیادی دارند و برای تطبیق آن، هرازگاهی حیله و نیرنگ می‌تراشند و امکانات هنگفتی را به مصرف می‌رسانند.

دشمنان، سال‌های سال برای پیاده کردن اهداف خود، فکر می‌کنند و برای تطبیق آن نیروی بشری می‌پالند.

پس از سال‌ها جستجو و تکاپو، انسان‌هایی را از میان مسلمین بر می‌گزینند، تربیت می‌نمایند و برای پیشبرد اهداف و مقاصد خویش به کار می‌گیرند.

فکر می‌کنم؛ حالا زمانی رسیده که انسان‌های در دام افتاده‌ی امریکا و غرب، به کار گرفته می‌شوند و به رنگ‌های مختلف در میان امت اسلامی زهر می‌پاشند و پلان‌های دشمنان اسلام‌ومسلمین را تطبیق می‌نمایند.

گروه‌های تازه وارد و نیابتی، در تلاش استند که در هرجا به نام‌ها و عنوان‌های مختلفی، جای پا پیدا کنند و برای تطبیق برنامه های باداران خویش کار نمایند.

حالا بر استخبارات کشور لازم است که برای شناسایی و از میان برداشتن این گروه‌ها بیشتر تلاش کند و پلان‌های شوم دشمنان را در اسرع وقت خنثی و از بین ببرد.

در این مقطع حساس ملت افغانستان نیز مسئولیت دارند تا برای آرامش خود و ماحول خود، با نیروهای کشفی و استخباراتی خویش همکار و هماهنگ شوند و گلیم گروهای نیابتی و دست‌آموزان بیگانه را جمع کنند.

آفتابی است، اگر ملت‌ونظام دست به کار نشوند و جدی‌تر اقدام نکنند، دشمنان در این عرصه پیشگامی خواهند کرد و برای برهم‌زدن اتحاد و اتفاق مسلمین و نابودی قدرت سیاسی و نظامی مسلمانان، کارهای موثری را انجام خواهند داد.

امروز امت اسلامی و خصوصاً ملت درددیده و مجاهد افغانستان از ما اتحاد و همدلی می‌خواهند و می‌طلبند که برای احیای امت واحد و ملت باهم‌برادر جهاد کنیم و راه‌های بیرون‌رفت از جنجال‌ها و چالش‌ها را دریابیم.

مسلمانان عزیز و هموطنان گرامی!

بیایید پرچم برادری و همدلی را برافرازیم و دست‌به‌دست هم داده، به سوی صلح، ثبات، آرامی، آبادی و شکوفایی کشور خویش بشتابیم.

این وطن سالیان سال است که در جهنم جنگ می‌سوزد و مورد طمع اشغالگران و آزِ تجاوزگران قرار گرفته است.

بدون شک با اندکترین غفلت ما، دشمنان بار دیگر برای اشغالگری کمر خواهند بست و با همدستی نیروهای نیابتی خویش، بار دیگر این سرزمین اسلامی را مورد تهاجم و تجاوز خویش قرار خواهند داد.

تنها اتحاد و اخوت ماست که در مقابل آنان، سد مستحکم ساخته شده و جلو تجاوز دشمنان را گرفته است.

ورنه دشمنان یک لحظه هم آرام نمی‌نشینند و برای اعاده‌ی حکومت کفری و پیاده کردن اهداف شوم و شیطانی مصمم و در حال آماده‌باش اند.

بازهم اکیداً عرض می‌شود که برای ایجاد فضای اخوت و برادری کمر همت ببندیم و برای بقای نظام اسلامی و شریعت‌مدار خویش از هیچ‌گونه سعی و تلاش دریغ نورزیم.             و ما علینا الا البلاغ.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *