اخبارافغانستان

وزارت  مهاجرین: آمار بی‌جا شدگان داخلی نسبت به سال گذشته کاهش  یافته است

وزارت مهاجرین و عودت ‌کنند‌گان می‌گوید که آمار بیجا‌شده‌گان داخلی نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

وزارت مهاجرین و عودت ‌کنند‌گان می‌گوید که آمار بیجا‌شده‌گان داخلی نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

محمد ارسلا خروتی، معيین وزارت مهاجرین و عودت‌کننده‌گان گفته است که در حال حاضر و همزمان با کمک نقدی، پروسۀ انتقال آواره‌گان در مناطق اصلی شان جریان دارد.

به گفتۀ این وزارت، مردم به دلیل جنگ‌ها از خانه‌های‌شان بیجا شدند و فعلاً که کشور گواه جنگ نیست بسیاری از بیجاشده‌گان دوباره به خانه‌های‌شان برگشته‌اند.

آقای خروتی در این مورد می‌گوید: «ما کوشش کردیم و می‌کنیم که مشکلات  آنان حل شود. یک تعداد بیجاشده‌گانی که قبلاً به ولایات منتقل شده‌اند با آنان کمک صورت گرفته است.»

وی افزود: «آنعده بیجاشده‌گانی که تاهنوز به خانه‌های‌شان انتقال نیافته‌اند، برای حل مشکلات آنان کمیسیونی ایجاد شده تا سروی شوند و با همکاری اداره‌های بین‌المللی، به مشکلات‌ آنان رسیده‌گی صورت گیرد.»

با این حال، شماری از بیجاشده‌گان داخلی می‌گویند که با سرد شدن هوا زنده‌گی شان دشوار شده و کمکی هم تاکنون از سوی نهادهای ملی و بین‌المللی دریافت نکرده‌اند.

گل محمد، بیجاشدۀ داخلی می‌گوید: «به شکل عمومی به مردم کمک نشده است و خواهش ما از جهان این است که به افراد نیازمند کمک کنند.»

در کنار آوره‌گان داخلی، مهاجرین افغان در بیرون از کشور به‌خصوص در کشور‌های پاکستان، ایران و ترکیه با مشکلات و برخورد‌های نامناسب مقابله می‌کنند.

این در حالی است که امارت اسلامی بارها خواستار پایان یافتن این‌گونه برخورد‌های نادرست با مهاجرین افغان شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *