گزارش

وزارت شهرسازی و مسکن: افتتاح پروژه های عام‌المنفعه مژده‌ای برای ملت افغان!

افتتاح پروژه های عام المنفعه از زمان حاکمیت دوباره امارت اسلامی افغانستان تا کنون نشان دهنده قاطعیت حکومت اسلامی در زمینه آبادی، بازسازی، ترقی و پیشرفت این سرزمین بوده است.

طلحه مبارز بدخشانی

افتتاح پروژه های عام المنفعه از زمان حاکمیت دوباره امارت اسلامی افغانستان تا کنون نشان دهنده قاطعیت حکومت اسلامی در زمینه آبادی، بازسازی، ترقی و پیشرفت این سرزمین بوده است. بادستان خالی لکن با عزم قوی، درایت و صلابت کاری، در هر کنج و کنار آن مصروف ساخت ساز شاهراه ها، کانال ها، ایجاد بند برق های مختلف احداث بند های آب گردان یا ترمیم آن همه و همه برای رفاه و خوشبختی ملت مسلمان افغانستان می باشد. ملت که در جریان چهل سال گذشته با انواع شکنجه ها، ظلم ها، و تهدیدهای گوناگون از سوی قلدران فرامرزی روبرو بودند، الحمدلله از دوسال قبل از امروز همه و همه این مظالم به پایان رسید و به تابوت متعفن آن میخ آزادی، استقلال و رفاه امنیت کوبیده شد.

امروز از شرق تا غرب، از شمال تا جنوب ما هر روزه شاهد افتتاح پروژه های عام المنفعه می باشیم که انکار آن مانند مخفی نمودن آفتاب با دو انگشت می باشد، احداث بند قوشتپه یکی از آرزو های دیرینه مردم افغانستان می باشد که کار عملی آن بیش از یک سال می شود که تحت سر پرستی انجینران افغان عملا جریان دارد و پیش رفت های قابل ملاحظه ای هم در این زمینه صورت گرفته است که این کانال حیاتی را می‌توان در جنبه های زندگی مردم افغانستان نهایتا مفید ارزیابی نمود و این مشتی نمونه خروار است.

ساخت ساز شاهراه کابل-قندهار یکی از رویاهای مسافرین و عابرین شاهراه مذکور بود که سالها در مسیر نهایتا طاقت فرسا و خسته کننده راه می پیمودند و از ویرانی راه شکایت می نمودند، امارت اسلامی، برای ساخت ساز شاهراه مذکور عملا اقدام نمود و کار آن به شدت الحمد لله جریان دارد.

همچنین می توان به عنوان نمونه، ساخت‌وساز بزرگ راه شمال یعنی سالنگ ها را نیز در خط زرین صفحات خود قلم داد نمود که باز سازی حیاتی و اساسی آن سالهاست در خیال مردم سمت شمال تصور می شد اما باوجود سرازیر شدن میلیارد ها و تخصیص بودجه های هنگفت این شاهراه به طور اساسی باز سازی نگردید، مردم در حین عبور از شاهراه مذکور با هزاران نوع مشکلات راه بندان های کمر شکن رو برو می گردیدند، اما این مشکلات و نا بسامانی ها امارت اسلامی را اجازه نداد که مردمی که از این مسیر عبور می‌کنند دیگر زجر ببینند و عملا کار آن را با دو شرکت قرار نمود که هنوز هم کار آن به وجه احسن در حال پیشروی می باشد و ان شاءالله بزودی شاهد افتتاح تردد انواع موتر ها در این بزرگ راه خواهیم بود.

باوجود این همه پروژه ها امارت اسلامی، خاموش نه نشسته است، همچنین برای اتمام بزرگ راه ابریشم که افغانستان را از مسیر واخان ولایت بدخشان به کشور چین وصل می نماید و این هم یک رویای دیرینه ملت افغانستان می باشد، وزیر محترم احیا و انکشاف دهات روز دوشنبه ۲۷ سنبله سال خورشیدی جاری در سفر به این ولایت این پروژه حیاتی را نیز افتتاح نمود که طول آن ۵۰ کیلو متر و باعرض ۵ متر که از از منطقه بزای گنبد پامیر خورد ولسوالی واخان آغاز، الی سرحد چین امتداد دارد توسط وزیر محترم احیا و انکشاف دهات افتتاح و رسماً کار آن آغاز گردید.

و ملت افغانستان را در آخر یکبار دیگر نوید می دهیم که ان شاءالله باز سازی و خدمات امارت اسلامی، هر روز بعد روز دیگر فراخ تر گردیده و به هر کنج و کنار این دیار سرایت خواهد نمود، فقط از شما حمایت و پشتیبانی تان را خواهانیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *