سیاسی

سیاست خارجی مدبرانه امارت اسلامی

روز گذشته جمهوری چین به منظور تقویت، تحکیم و احیای هرچه بیشتر روابط با امارت اسلامی و ایجاد اعتماد بهتر بین دو کشور، سفیر خود را به کابل فرستاد.

روز گذشته جمهوری چین به منظور تقویت، تحکیم و احیای هرچه بیشتر روابط با امارت اسلامی و ایجاد اعتماد بهتر بین دو کشور، سفیر خود را به کابل فرستاد.

جای بسا مسرت است که سفیر جمهوری چین اعتماد نامه اش را به ملا محمد حسن آخند رئیس الوزرای امارت اسلامی افغانستان طی تشریفات خاص، تقدیم نمود.

با روی کار آمدن حکومت امارت اسلامی افغانستان ما شاهد تحولات مثبت و خوشایند هستیم، اکنون در پرتو آن بیشتر امیدوار به آینده‌ای شکوفا و درخشان در کشور هستیم که در حال تحقق است. اکنون شاهد امنیت سرتاسری کشور هستیم، دور ترین قریه‌جات و قصبات کشور امن بوده، شهرها آرام، خانه ها آرام، جاده ها امن، دارایی ها و نوامیس مردم محفوظ و سرانجام خون ریزی، تعصب، زیاده خواهی، حق تلفی، آزار و اذیت و زور گویی متوقف گردیده و یک فضای کاملاً صلح آمیز بدور از هر گونه دغدغه و تشویش ایجاد گردیده است.

حال نوای آبادانی، پیشرفت، آرامش و آسایش را از هر نقطه کشور می شنویم، این یگانه آرزو و آرمان هر شهروند کشور بود، که خداوند متعال آنرا به حقیقت مبدل ساخت. حال برماست تا این نعمت الهی که خداوند عزوجل برای مان ارزانی نموده ضمن شکران آن، در حفظ و حراست آن کوشا و ثابت قدم باشیم.

امروز واقعاً دشمنان مردم  افغانستان را سراسیمه می بینیم، دشمنان که نیرو های خون آشام خارجی را طی بیست سال بر خاک و فضای افغانستان مسلط گردانیده و در هر میز بر سرنوشت افغانستان معامله می کردند.

پذیرش اعتماد نامه سفیر جدید التقرر جمهوری چین برای افغانستان از جانب محترم ملا محمد حسن آخند از خبر های خوش آیند و مثبت است که ضمن امید های فراوان به آینده درخشان و شکوفای کشور برای ما افغانها، همچنان برای مخالفین امارت اسلامی و دنیا، پیام های خاصی نیز دارد.

در قدم نخست بر ما لازم است تا در حفظ، پیشرفت و تحکیم نظام موجود متعهد باشیم و از هیچ گونه همکاری و هماهنگی در این راستا دریغ نورزیم، دست اتحاد و همدلی بهم داده و هر گونه دسایس شوم و خواهشات نامشروع کشور های مغرض را از نطفه خنثی سازیم.

همچنان این هم بر ما واجب است تا صادقانه و با اخلاص کامل تجارب، دست آوردها و مشوره های سودمند خویش را با مسؤلین امور شریک ساخته و در محیط کاری خویش نیز از آن استفاده موثر نماییم.

زمانی جهت جلب و جذب در صفوف مطهر و منظم برای جهاد مسلحانه، سرسپردگی تقبل زحمات و تلاش های خستگی ناپذیر نیاز بود، امروز به همان اندازه بمنظور حفظ و تحکیم این نظام مطهر تلاش های خستگی ناپذیر با شیوه های متفاوت باید صورت گیرد. تا بتوانیم برای ملت مظلوم و ستمدیده در تمام عرصه ها اسباب سهولت، آسایش، آرمش و رفاه زندگی را فراهم سازیم.

امروز که مخالفین امارت اسلامی در کشور های بیگانه شب و روز، یک زندگی با ذلت و رقت بار را سپری می نمایند، با ارسال پیام های مغرضانه شان به کشمکش ها و آغاز جنگ داخلی تهدید می کنند، برای شان فرصت طلایی داده شده، و آن اینکه حال وقت آن فرارسیده تا مخالفین خود را از چنگال کثیف و خونین دشمن نجات دهند و با استفاده از عفو عمومی به میهن عزیز خود باز گشته و در میان مردم خود زندگی آبرومندانه را اختیار کنند. ما میدانیم که زندگی سیاسیون در خارج از کشور در کدام منزله قرار دارد. اگر اینان نیت و اراده تکه و پارچه کردن افغانستان و از هم پاشیدن ملت و مردم را دارند، این یک اشتباه بزرگ شان است و این اشتباه ایشان را به یک خاتمه ناروشن و گنگ مواجه خواهند نمود.

کسانی که خود را افغان میدانند و به اندازه یک ذره هم به وطن دلسوزی دارند، برای شان لازم است تا بیشتر از این در این خاک برای شعله ور شدن آتش جنگ دامن نزنند.

ما بیست سال زجر و مشقت کشیدیم و برای التیام زخم ها و آبادانی و تحکیم عدالت و مساوات اینک بزرگان شب و روز کار می کنند تا بدبینی ها و دشمنی ها و تخم نفاق که میان مردم این سرزمین بذر گردیده خنثی نموده، وقار، عزت و حیثیت افغانستان را در کشور های همسایه، منطقه و جهان احیا نماید.

بهتر نخواهد بود تا در پهلوی بزرگان واقعی و بی غرض خود بایستیم و با این کار دشمنان طاغوتی و شیطانی را نا امید و شرمسار نماییم، این کار باعث پیروز و فلاح دنیا و آخرت مان خواهد شد.

سفیران و نمایندگان کشور های چین، ترکیه، پاکستان، ناروی، قطر، ایران، روسیه، قزاقستان، ازبکستان، آذربایجان، قرغزستان، جامعه جهانی، سازمان کنفرانس اسلامی و حتی هندوستان به افغانستان معرفی می شوند و دنیا با گذشت هر روز برای تحکیم و گسترش روابط و تعامل با امارت اسلامی افغانستان تلاش می نماید، بشمول امریکا و تمام دنیا به پیروزی ها و حاکمیت و امنیت سرتاسری که در افغانستان طی دو سال از جانب امارت اسلامی تأمین گردیده، حیرت زده شده اند. پس اینکه دنیا با امارت اسلامی کنار می آید و برای تقویت و گسترش روابط سعی و تلاش می کند و با استفاده از این فرصت طلایی می خواهند تجارت خود را توسعه دهند، روابط سیاسی و فرهنگی شانرا تقویت بخشند و برای یک آینده درخشان افغانستان سرمایه گذاری نمایند، در این صورت بر همه افغانها واجب است تا دست اتحاد و اتفاق بهم بدهند و با بی اتفاقی، بدبینی، نفرت، تعصب، خود خواهی برای همش خداحافظی نمایند.

در پایان یک یادآوری در مورد مولوی امیر خان متقی وزیر امور خارجه، ضمن دعا و سپاس خاص از جناب شان، واقعاً در شرایط کنونی چنین شخصیت زیرک، آگاه و با نبض منطقه و جهان آشنا، طی دوره دوساله کاری شان با اتخاذ سیاست های مدبرانه و خردمندانه توانسته است منافع فراوان را نصیب ملت افغان نماید.

امروز ما در سیاست خارجی خویش پیروز بوده و دست بالایی داریم. اکنون پول افغانی در مقابل دالر وسایر ارزهای جهان در حالت صعود قرار دارد و از رنج انفلاسیون خاطرمان آسوده گردیده است، این ها همه و همه نتیجه اتخاد سیاست خارجی خردمندانه، مدبرانه، عاقلانه و بیطرفانه امارت اسلامی است.

ما شاهد بحران های شدید اقتصادی کشور های همسایه می باشیم آن کشور هایی که از جانب اقتصاد دانان و دانشمندان زبردست دنیا اداره می شوند و ادعا پیشرفت های بینظیر را می نمایند، و به زعم خود شان از هر لحاظ در جایگاه رفیع پیشرفت قرار دارند، اما می بینیم که اتباع همچو کشور ها از اتخاذ سیاست های نادرست و وضعیت بد اقتصادی ناله و فغان دارند. این کشور های داد و فریاد های زیادی به راه انداخته و از سیاست های ضعیف، ناقص و معیوب را که پیشه کرده اند و با بحران های متعدی مواجه گردیده اند، حال مقصر افغانستان را میدانند و هر از گاهی نتایج منفی حاصله از سیاست نادرست خود را به دوش افغانستان می اندازد.ما الحمد الله در این زمینه از وجود یک شخصیت برازنده و مدبر برخوردار هستیم و از اخلاص، صداقت و تلاش های خستگی ناپذیر جناب شان، بشمول امریکا، دنیا هم امارت اسلامی افغانستان را به رسمیت خواهند شناخت، ما اتخاذ این سیاست های خردمندانه و تلاش های بی شایبه دستگاه دیپلوماسی را به فال نیک گرفته و ان‌شاءالله افغانها یکبار دیگر از زندگی مرفه و فضای عطراگین لذت خواهند برد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *