سخن انیس

راه‌های بدیل سالنگ و مشکلات آن

بعد ازین‌که وزارت فواید عامه در (۱۹ سنبله) سال روان، شاهراه سالنگ را بدلیل ترمیم و بازسازی برای مدتی نامعلومی بسته‌کرد، راه شیبر بامیان و خاواک پنجشیر را برای عبور و مرور مردم بدیل گذاشت.

بعد ازین‌که وزارت فواید عامه در (۱۹ سنبله) سال روان، شاهراه سالنگ را بدلیل ترمیم و بازسازی برای مدتی نامعلومی بسته‌کرد، راه شیبر بامیان و خاواک پنجشیر را برای عبور و مرور مردم بدیل گذاشت.

اگرچه ترمیم و بازسازی سالنگ کاری نهایت عالی و درخور ستایش است اما خرابی راه‌های بدیل، مردم را سخت متضرر و به‌آنان زیان‌های مالی هنگفتی رسانیده است.

راننده‌گان و مسافرانِ که از این راه‌ها سفر می‌کنند، حکایت‌های تلخ، گِله و شکایت‌های زیادی دارند.

آنان اصلا این راه‌ها را بدیل مناسب ندانسته و از حکومت خواستار بازسازی هرچه زودتری شاهراه سالنگ هستند.

کوتل خاواک پنجشیر با راه‌ها و کوتل‌های صعب‌العبوری که دارد، زندگی بسیاری را با خطر مواجه ساخته و خرابی‌های این راه، ساعت‌ها مردم را در خم‌وپیچ‌های این شاهراه درگیر می‌سازد.

مشکلاتِ عدیده‌ی که دامن‌گیر مردم در این شاهراه می‌شود، شکایت آنان را بلند نموده و مردم خواستار بازسازی آن می‌باشد.

مسافرانِ این شاهراه همچنان از بلندرفتن کرایه‌های موتر و عدم انتقال مواد سوخت، ارتزاق و غیره شکایت دارند.

حکایت‌ها از خرابی‌های راه شیبر همچنان بالاست و مردم با هزار مشکل مواجه هستند.

انتظار مردم از حکومت این است که توجه جدی به این شاهراه‌ها نموده با اعزام پولیس ترافیک و توسعه سرک این مشکل را حل کنند.

وزارت فواید عامه چنانی‌که در قبال بازسازی شاهراه سالنگ جدی است و برای ساختن معیاری آن از هیچ تلاشی دریغ ندارد، خوب است که نظری به شاهراه بدیل آن نیز داشته باشد و حد اقل مسیرهای تنگ و باریک آن را وسیع بسازد تا موترهای کلان و باربری بتوانند به‌راحتی از آن عبور نمایند و ضرورتر ازآن اعزام پولیس ترافیک.

نزدیک به ده ولایت از شمال به کابل وصل می‌شوند و روزانه‌هزارها نفر از شاهراه‌های بدیل سالنگ رفت وآمد می‌کنند و با چالش‌های عدیده‌ی روبرو هستند.

انتظار مردم از حکومت این است که برای حل مشکل ترافیکی این مسیرها از تلاش‌های مثمر و سازنده‌ی خویش کار گیرند تا مردم بتوانند به راحتی به سفرهای خود ادامه دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *