اسلامی

امت

چتری‌که  همه ملیت‌ها  و اقوام  و نژادها  در زیر آن  مصئونیت داشتند / خواهند داشت

شبیر راحل

چتری‌که  همه ملیت‌ها  و اقوام  و نژادها  در زیر آن  مصئونیت داشتند / خواهند داشت، امر واجبی خدا بودوهست  ‌و زیربنای آن فقط ایمان و یا میثاق ما به اینست که خداوند خالق جهان است  و قانونی را که برای تنظیم و مدیریت زندگی انسان فرستاده است ،  بهترین و مفیدترین قانون است و برای  تمثیل این قانون باید همه باهم، مثل اعضای یک وجود تشریک مساعی نموده  و از آن دفاع کنیم .غیر از آن را هرگز هم از ما نمی پذیرد !

اما متأسفانه که دشمنان دیرین اسلام، امت را  شدیداً سنگباران کردند و دارند پیهم همین جنایت می‌کنند !

هر روز بیرق‌های  ملیت‌ها، اقوام ، زبان‌ها، نژادها ، احزاب فرعونی ( استبدادی) ، قارونی ( سرمایه داری) ، تزویری (سامری) ، مافیایی ( جانیان حرفه یی ) ، تشکیلات ابلیسی  را بلند می‌کردند / می‌کنند، تا امت تشکیل نشود! و این توده‌های بی خبر از اهداف امپریالیستی آنان  گریبانگیر همدیگر باشند !

و حتی محراب‌های مساجد ما را  که می‌باید سنگرهای مبارزه با این تشکیلات انحرافی می‌بودند.

روی همین منظور هم محراب  ( پایگاه محاربه با انحرافات فکری و عملی) نامیده شده است ،را نیز در خدمت این  خرافات تبهکار در آورده بودند ! و از داخل و خارج کشور به این نفاق دامن می‌زدند که هر لحظه، احتمالات جرقه های ویرانگر متصور است .

((امت )):

خداوند ما را

به تشکیل «امت» مأمور ساخته است، اما،  ما چهارده صد سال بعد هم این امر را ندانسته  و به شکل افراد بدون ارتباط باهم  و گاهی هم مقابل و رو در روی هم  زنده گی می‌کنیم .

امت چیست ؟

تشکیل منظم  ، متحد  ، مرتبط سیاسی  ، اقتصادی ، اجتماعی

كه اعضای آن  بر محور   هسته و پیمان ایمان به خدا، به عنوان خالق  و مدبر کاینات و تنها مرجع قانون گذار برای زندگی بشر

گرد هم آمده باشند و با آهنگ، انگیزه  و حرکت واحد و متحد پیش می‌روند .

درست ،مانند یک بدنه واحد، که با روح  و خون واحد از قلب واحد  خون پمپ میکند و تمام وجود را  برای نیل به هدف واحد ( زندگی منظم و دور از همه کشیدگی‌ها، کمبود ها، مزاحمت‌ها و احتیاج‌ها) بسیج می‌سازد :

الله تبارک و تعالی درآیات متعددی اشاره می کند.

ترجمه: این‌چنین( همان الگوی نخستین تشکیلات به دست مبارک رسول اکرم ص ) شما را امت واحدی ساختیم .

ترجمه: تا شما برای مردم شاهد چنین تشکیل الگو باشید و مردمان دیگر از شما الگو برداری کنند .

ترجمه: پیامبر هم برای شما نخستین شاهد و الگو باشد و تنها از او الگو برداری کنید .

عناصر متشکله امت :

1- ايمان شعورى ( غير تقليدى)

2- تشکيل هسته اجتماعى و سياسى

بر اساس برادرى ايمانى و برابرى  ملى و بين المللى ، با مطالعه دقیق  شرايط مانى و مکانى .

3- حرکت و بسيج عمومى

براى تشکيل نظام  ادارى و سياسى ( حکومتی  مبنى بر ايديالها و ارزشهای فرهنگی ) بلی،  ما امت واحدی بودیم  و پیامبر ما «ص» ، ٢٣ سال  مکمل در ساختن امت ، شب و روز تلاش ورزید  و سر انجام ، یک الگوی تمام عیار امت را از همان قبایل همیشه در جنگ و خصومت برای جهانیان عرضه کرد.

که در آن تشکیل، بلال حبشی، صهیب رومی و سلمان فارسی در پهلوی سایر قبایل عرب برادر وار و حتی برادرتر  از برادران نسبی برای اقامه عدل و توسعه برادری، صمیمیت، همبستگی ملی، منطقوی، بین المللی تلاش می‌کردند.

و این سه تن به عنوان نمونه در بسیاری از موارد ، نسبت به عربها ، مقام‌های بلندتری داشتند  و با این روحیه‌ی برادری در زمان کم ، این تشکیل الگو از جغرافیای عرب بیرون آمد و غیر عربها درین صحنه درخشش بیشتری را داشتند  و از کاشغر و مجمع الجزایر شرق الهند  تا غرب آفریقا و از فرانسه تا اقصی بحر هند این تشکیل توسعه یافت و خیلی از قبایل و کشورهای آنزمان به شکل داوطلب  و آگاهانه درین تشکیل وارد شدند .

اما در زمان حال :

در زمان حال می‌بینیم که  آن امت واحدی که  هزاران قوم و نژاد و خیل و تبار متعدد که در یک نظام واحد زندگی می‌کردند،  امروز به ۵۷  پارچه  دور از هم  و بدون ارتباط با هم  و گاهی هم  رو در روی هم  قرار دارند  و حتی گاهی یکی و یا  چند ازین کشورهای خورد و ریزه در تبانی با دشمن مشترک ، علیه ملت مسلمان دیگر جبهه گیری می‌کنند.

که جان، مال، آبرو و عزت و ابهت مسلمانان زیر سوال می‌روند !

بلی امروز  جهان اسلام ، ده درصد تأثیر گذاری قبلی خود را هم ندارد و به گونه اثرپذیرترین  قشر‌مردمی در روی زمین از پلانهای دنیای غير مسلمان قرار دارد.

سرتاسر در جنگ، خصومت، خونریزی و… قرار دارد، کشورهای بزرگ برای تقسیم آنان و جغرافیای پر ثروت زیر‌زمین و روزمین آنان در بین خود رقابت دارند و به گونه گوساله بزکشی ، گاهی به یک سو و گاهی به سوی دیگر پرتاب میگردند  .

تا وقتی که چنین وضعیت ادامه دارد ، شبهای تاریک جهان اسلام هم روی صبحی را نخواهد دید  و بازگشت به اصل امت یگانه راه حل تمام مصیبت‌های فعلی ما است،

این همان نسخه ای است که رسول اکرم (ص)  ، در حیات خود برای ما تجویز و بر جا گذاشته است که :

ترجمه: [[تا وقتی که به ایمان راستین و شعوری نائل نشده اید ، به پیروزی نائل شده نمی‌توانید و تا وقتی هم که در بین خود به صمیمیت، دوستی و محبت کامل نرسیده اید،  ایمان کامل هم نصیب شما نخواهد شد ]]

پس(( امت )) هویت گم شده ما است

که تلاش برای احیای آن وجیبه هر مسلمان است

و هر کدام شان  دربرابر امکانات کاری خود مسوولیت دارند

و احیای آن ، احیای مجد و عظمت از دست رفته ما است و غفلت از آن ، غفلت با عناصر سازنده ایمان شمرده میشود که ننگ زندگی دنیوی و اخروی ما است و خواهد بود  .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *