تبصره

“ملت آسوده و نظام مسئول”؛ برنامه‌ی که می‌تواند اعتماد و باور را میان مردم و نظام تقویت بخشد

شورا و مشوره امر پذیرفته شده میان مسلمانان است، روی همین اصل است که امارت اسلامی همیشه تلاش داشته است  در حکومت‌داری نظر و مشوره مردم را با خود داشته باشد.

شورا و مشوره امر پذیرفته شده میان مسلمانان است، روی همین اصل است که امارت اسلامی همیشه تلاش داشته است  در حکومت‌داری نظر و مشوره مردم را با خود داشته باشد.

مبصر آژانس باختر می‌نگارد؛ با تامین امنیت و ایجاد یک نظام مرکزی در کشور، فرصت آن مساعد شده است که امارت اسلامی روی برنامه‌های عمرانی و انکشافی، فرهنگی و آموزشی تمرکز کند.

امارت اسلامی می‌خواهد که برای رشد و پیشرفت کشور، متنوع عمل کند و برای ایحاد تنوع در کار و زندگی مردم، گوش دادن به خواست‌های مردم و داشتن دیدگاه، نظر و مشوره بزرگان و اهل خبره، برای امارت اسلامی یک اصل است، به همین منظور معینیت امور نشرات، وزارت اطلاعات و فرهنگ در ابتکاری برنامه‌ی “ملت آسوده و نظام مسئول” را راه اندازی کرده است.

ملت آسوده و نظام مسئول بعنوان یک اجتماع سازنده در هر ولایت برگزار خواهد شد، در این برنامه،  پرورش و تقویت ارزش‌های متقابل، توسعه متوازن کشور و رفاه پایدار شهروندان، یک هدف است و تلاش می‌شود که مکلفیت‌های نظام برای مردم بیان شود و به همین ترتیت مکلفیت‌های مردم در برابر نظام بیشتر تعریف شود.

وزارت اطلاعات و فرهنگ موظف است که این برنامه را در تمامی ولایت‌های کشور گسترش دهد و با برگزاری نشست‌های مردمی که در آن علما، بزرگان قومی، وکلای گذر، جوانان، فرهنگیان، دانش جویان و دانش آموزان… بتوانند، خواست‌ها و پیشنهاد های شان را به مسئولان بازگو کنند و مسوولان هم با حوصله‌مندی به حرف‌های مردم گوش دهند، خلا و مشکلات را شناسایی کنند و به مردم  پاسخ قناعت بخش ارائه کنند.

در این‌گونه  نشست‌ها  مسایل میان طرفین (اراکین حکومتی و نماینده‌های مردم) با وضاحت و شفافیت مورد بحث قرار می‌گیرد، مطالبات، توصیه‌ها و پیشنهاد ها مطرح می‌شود.

در کل هدف این است، که مردم و مسئولان در مشوره با هم راهکار را ترسیم کنند که انتهای  آن استحکام نظام، توسعه کشور و رفاه مردم باشد.

امارت اسلامی با راه اندازی چنین برنامه‌ها می‌خواهند دیدگاه و مشوره مردم را با خود داشته باشد، شورا و مشوره یک امر الهی است که بدون شک پیامد آن اصلاح جامعه و رفاه عامه است.

دید مردم در خصوص این‌گونه برنامه‌ها روشن است، چنین نشست‌ها می‌تواند اعتماد و باور را میان نظام و مردم تقویت بخشد.        تحلیل سیاسی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *