افغانستان

مولوی حنفی:ناقضین فرمان عفو محاکمه می‌شوند

مولوی عبدالسلام حنفی، معاون اداری رئیس الوزرا هشدار داده است که هیچ کس حق انتقام جویی از نیروها و مقامات دولت پیشین را ندارد.

مولوی عبدالسلام حنفی، معاون اداری رئیس الوزرا هشدار داده است که هیچ کس حق انتقام جویی از نیروها و مقامات دولت پیشین را ندارد.

آقای حنفی این مطلب را روز یکشنبه (۱۲ سنبله) در مراسمی به مناسبت پایان روند حساب دهی دولت به ملت در ارگ بیان کرد.

او تاکید کرد که هرگونه عمل انتقام جویانه جرم پنداشته می‌شود و عاملان آن در هر سطحی که باشند برای مجازات به نهاد های عدلی و قضایی معرفی خواهند شد.

حنفی گفت: «هیچ کس حق ندارد که ازکسی انتقام گیری یا انتقام جویی کند. اگر خدا ناخواسته در کدام جا کدام حادثه رخ دهد، آن را ما عمل جرمی تلقی می کنیم، پالیسی امارت اسلامی افغانستان نیست. آن شخصی که مرتکب این جرم می‌شود، هرکس باشد، خرد یا کلان، در محاکم کشانیده می‌شود و مطابق اصول اسلامی با او محاسبه صورت می‌گیرد.»

معاون اداری رئیس الوزرا همچنان گفت که امارت اسلامی متعهد به حمایت از آزادی بیان است اما این آزادی باید در چارچوب ارزش های اسلامی و منافع ملی ترسیم شود.

این مقام امارت اسلامی در حالی از تطبیق فرمان عفو عمومی اطمینان می دهد که انتقادهایی مبنی بر نقض این فرمان از سوی اعضای امارت اسلامی به ویژه توسط مقامات محلی در دوسال حاکمیت امارت اسلامی صورت گرفته است.

پیش از این سازمان ملل متحد نیز در گزارشی گفته بود که در دوسال حاکمیت امارت اسلامی در افغانستان بر خلاف فرمان عفو عمومی رهبر امارت اسلامی، ۲۱۸ نظامی دولت پیشین توسط مقامات امارت اسلامی به ویژه مقام های محلی کشته و حدود ۶۰۰ تن دیگر با شکنجه و دستگیری خودسرانه مواجه گردیده یا ناپدید شده‌ اند. امارت اسلامی اما این گزارش را رد کرده و آن را بی اساس می داند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *