اخبارافغانستان

مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی ریاست الوزراء به ولایت پروان سفر کرد

 

معاون سیاسی ریاست الوزرا با هیئت همراهش طی سفر رسمی به ولایت پروان نخست با والی و برخی از مسوولان این ولایت دیدار و سپس در یک محفل بزرگ مردمی اشتراک با علما، اقوام مختلف، مشران قومی، متنفذین محلی، موی سفیدان، دانشمندان، فرهنگیان، مجاهدین و سایر اقشار اجتماعی این ولایت سخنرانی نمود. مولوی عبدالعلی قدرت الله امینی والی پروان، ضمن آنکه حضور مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی ریاست الوزرا و هیئت همرا شان را به این ولایت خیر مقدم عرض نمود، گفت: جای نهایت خوشی و خوشبختی است که امروز در محفل با شکوهی که در یک فضای امن، مملو از صمیمیت و اخوت برگزار شده باهم جمع شدیم که این همه محصول رشادت و زحمات مسوولان و مجاهدین امارت اسلامی می باشد. والی پروان روی ایستادگی و فداکاری مجاهدین و همکاری ملت افغانستان در طول جهاد اشاره کرد، گفت: ملت سلحشور و باوقار افغانستان توانستند قدرت های تا به دندان مسلح را شکست و به ملت خود یک افتخار بزرگ کسب نمایند که جای نهایت خرسندی است.

والی پروان اشاره نمود: هرگاه اصلاح البلاد و اصلاح العباد در جامعه تحقق پیدا کند، بدون شک امنیت، رفاه و آسایش به وجود می آید. آقای امینی اضافه کرد، در افغانستان گروهای وجود داشت که مسلمانان را از هم جدا می کردند و تفرقه می انداختند خوشبختانه با آمدن نظام امارت اسلامی همه ملت تحت قیادت یک رهبر و یک نظام قرار گرفتند که در راس آن همه علما و حفاظ قرار داشته که این همه از فداکاری و زحمات شما ملت است. مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی ریاست الوزراء ضمن آنکه از جهاد بیست ساله و جهاد گذشته مجاهدین یاد کرد، گفت: تحکیم نظام اسلامی و اخراج اشغالگران نه تنها خواست مجاهدین بلکه خواست همه ملت بود، امارت اسلامی می کوشد تا به خواست ها و آرمان شهدا عمل و همه را مورد حمایت قرار دارد. وی به مردم اطمینان داد که اهداف جهاد مردم افغانستان یکی بوده و همه ملت در این افتخارات شریک بوده اند و هیچ قومی  نباید احساس بیگانگی کند چرا که همه در نظام کنونی یکسان هستند. آقای حیدری افزود، نیرو و توان نظام امارت اسلامی مثبوت بوده و از قلمرو این کشور، نوامیس و جان مردم دفاع می کند. وی اشاره کرده که با روی کارآمدن امارت اسلامی در سطح کشور پروژه های بزرگ انکشافی، اقتصادی و زیربنایی تطبیق شده که در خود کفایی و رشد اقتصادی کشور و مردم ما موثر و با ارزش بوده است.

معاون سیاسی ریاست الوزرا اذعان داشت که روابط سیاسی افغانستان با کشور ها تامین و روبه افزایش بوده، بنادر تجاری و قنسولگری ها همراه کشورها باز بوده است.

وی به مردم پروان اطمینان داد که رهبری امارت اسلامی.ا به تمام نظامیان قبلی عفوه داده و با هیچ کسی دشمنی نداشته و شما فرزندان تان را که در کشور های همسایه بسر می برند طلب نمایید.

وی همچنان اطمینان داد که هیچ قوم در نظام امارت اسلامی برتری نداشته و اجرای وظیفه به اساس تخصص و شایستگی پیش می رود.

وی از مردم خواست که نگذارند دشمن از فرزندان شان در مقابل نظام اسلامی استفاده کند.

ملا نورالله نوری وزیر سرحدات، اقوام و قبایل کشور، طی صحبتی پیرامون قربانی ها و جان فشانی های اقوام ساکن اشاره نموده گفت که در طول بیست سال مردم تکالیف و زحمات بیشتر را متحمل شدند و قدرت های جهانی را شکست و نظام کنونی را قایم نمودند، حال نیاز است که امارت اسلامی از این زحمات و تکالیف مردم قدردانی کرده دروازه به دروازه جویای احوال مردم شود و نیازمندی آنان را فراهم کند.

وی اشاره کرد که جهاد حق بوده و دین اسلام از همین راه قایم می گردد و همین جهاد برحق مجاهدین بود، نظامی که خواسته همه بود قایم گردید.

شیخ محمد خالد حنفی وزیر امربالمعروف و نهی عن المنکر امارت اسلامی، گفت: هدف از جهاد چهار دهه مردم افغانستان اخراج اشغالگران و تطبیق نظام اسلامی بود که خوش بختانه این اهداف با زحمات مجاهدین تحقق یافت و اشغالگران را شرمنده از این کشور اخراج گردیدند.

وی تحفظ عقل، نفس، ناموس، عزت، آبرو، جان و مال مردم را یکی از اهداف اساسی و ضروری نظام اسلامی خوانده افزود که نظام اسلامی می کوشد تا شریعت را تطبیق و مجرمان را مطابق آن مجازات نماید.

و اشاره کرده امروز در افغانستان برای مغرضین و تخریب کاران نظام اسلامی هیچ جای پا نبوده و نیاز است که مردم با نظام شان همکاری جدی داشته باشند.

در حین حال شیخ محمد عزیز مظهری رییس محکمه نظامی زون مرکز، طی صحبتی گفت که راز موفقیت جهاد مجاهدین امارت اسلامی در مقابل آمریکا، اتحاد و اطاعت از رهبری واحد بود، برخلاف جهاد افغانان در مقابل شوروی که قربانی قوم‌پرستی، سمت پرستی و برادر کشی شد.

مولوی نصیر احمد مخبت به نمایندگی از علما صحبت کرده گفت: راه اندازی این محفل مردمی و حضور مقامات رهبری امارت اسلامی را یک گام نیک دانسته به رهبری امارت اسلامی اطمینان داد که امنیت در پروان تامین بوده و مردم ای ولایت از نظام اسلامی حمایت داشته و معامله را نمی خواهند.

وی همچنان برخی از پیشنهادات و خواست های مردم پروان را شریک ساخته از رهبری امارت اسلامی افغانستان خواست که به آن توجه جدی نمایند‌.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *