اخبارجهان

کارزار اتمی روسیه در واکنش به غرب

وزارت دفاع روسیه روز دوشنبه اعلام کرد در واکنش به اظهارات اخیر مقامات غربی درباره جنگ اوکراین، کرملین قصد دارد یک کارزار اتمی برگزار کند که در آن استفاده از تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی را تمرین می‌کند.

به گزارش «یورونیوز»، امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه، هفته پیش گفت احتمال اعزام سربازان فرانسوی به اوکراین وجود دارد. دیوید کامرون، وزیر امور خارجه بریتانیا نیز به کی‌یف اجازه داد از تسلیحات دوربرد بریتانیایی برای حمله به اهدافی در خاک روسیه استفاده کند. کرملین این نظرات را «خطرناک و موجب افزایش تنش بین روسیه و ناتو» خواند. وزارت دفاع روسیه روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد این کارزار هسته‌ای در واکنش به «اظهارات تحریک‌آمیز و تهدیدات برخی مقامات غربی علیه فدراسیون روسیه» برگزار می‌شود. به گفته وزارت دفاع روسیه، این کارزار به منظور افزایش آمادگی نیروهای هسته‌ای غیراستراتژیک طراحی شده است، و بر اساس دستورات ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه برگزار می‌شود. واحدهای موشکی منطقه نظامی جنوبی به همراه نیروی هوایی و نیروی دریایی روسیه در این کارزار شرکت خواهند کرد.

به گفته یورونیوز، این اولین بار است که روسیه به طور علنی کارزار تسلیحات تاکتیکی هسته‌ای اعلام کرده است، اگرچه نیروهای هسته‌ای استراتژیک آن پیوسته کارزار برگزار می‌کنند. روسیه بزرگترین زرادخانه هسته‌ای جهان را دارد، که عمده آن را از اتحاد جماهیر شوروی سابق به ارث برده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *