افغانستان

برای ۱۶۳۹ خانواده در بامیان مساعدت نقدی صورت گرفت

مسئولان در اداره‌ی عودت مهاجرین بامیان به آژانس باختر می‌گویند که برای ۱۶۳۹ خانواده در مرکز  و دو ولسوالی این ولایت مساعدت نقدی صورت گرفته است.

مسئولان در اداره‌ی عودت مهاجرین بامیان به آژانس باختر می‌گویند که برای ۱۶۳۹ خانواده در مرکز  و دو ولسوالی این ولایت مساعدت نقدی صورت گرفته است.

مولوی فضل عمر آخوندزاده رئیس عودت و مهاجرین بامیان می‌گوید که این مساعدت ها روز دوشنبه ۱۷ دلو سال جاری  در بامیان صورت گرفته و برای هر خانواده مبلغ ۱۱۷۵۰ افغانی معادل ۱۳۰ دالر امریکایی توزیع شده است.

وی می‌افزاید که این مساعدت‌ها از سوی موسسه اکشن اید (ActionAid) با هماهنگی اداره عودت و مهاجرین صورت گرفته است.

به قول آخندزاده این پروژه مساعدت نقدی به هدف بهبود زندگی و رفع چالش‌ها بنا بر اولویت و احتیاج خانواده‌ها از طرف UN OCHA تمویل و توسط موسسه ActionAid با هماهنگی اداره امور مهاجرین   و عودت کنندگان در مرکز این ولایت و ولسوالی‌های سیغان و شیبر تطبیق می‌گردد.

وی اضافه می‌کند که این برنامه( Cash for Wintrizaion under Afghanistan Humanitarian Fund (AHF) ) نام دارد و از طریق هیئت تخنیکی و موظف موسسه اکشن اید، اداره امور مهاجرین و عودت کنندگان و نماینده هر ولسوالی در ساحات و قریه‌جات به تعداد ۷۳۸ خانواده در مرکز، ۴۰۹ خانواده در ولسوالی سیغان و  ۴۹۲ خانواده مستحق در ولسوالی شیبر سروی و شناسایی گردیده و این مرحله دور دوم مساعدت این موسسه است که برای هر خانواده به مبلغ ۱۱ هزار و ۷۵۰ افغانی که معادل با ۱۳۰ دالر آمریکایی در نظر گرفته شده است.

رئیس عودت و مهاجرین در ادامه می‌گوید که عموماً ۱ هزار و ۶۳۹ خانواده‌‌ی عودت کننده، بیجاشده‌های داخلی و افراد و فامیل‌های نهایت آسیب پذیر محل تحت پوشش پروژه مساعدت زمستانی قرار داده شده که هزینه مجموعی آن در دور دوم به ۱۹ میلیون و ۲۵۸ هزار و ۲۵۰ افغانی می‌رسد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *