سخن انیس

رمضان؛ ماه طاعت و تعاون

 

بر بندگان الهی همیشه لازم است که بندگی رب العالمین را به جا آورند و پیوسته اذکار و استغفار داشته باشند و از اعمال شنیع و از کرده‌های زشت خود، اظهار ندامت کنند و توبه‌ی نصوح نمایند.

اما این امر در ماه مبارک رمضان از مقبولیت خاصی برخوردار است و خداوند کریم دراین ماه پربرکت بیشتر طاعات، عبادات و دعاها را منظور می‌گرداند و اجر و پاداش بیشتر و بلندی را ارزانی می‌فرماید.

در احادیث و روایات زیادی از فضیلت ماه مبارک رمضان، طاعات و عبادات در این ماه، تذکر رفته و مزایای آن با تفصیل، به بحث گرفته شده است.

اما در کنار طاعات و عبادات، از خیرات و صدقات و تعاون با فقرا و مساکین نیز تذکر رفته و تاکید شده است.

اسلام عزیز و  شرع شریف؛ کمک و همکاری با نیازمندان و فقیران را در این ماه پربرکت، پراجر خوانده است و مسلمانان را مسئول قرار داده، تا دست بینوایان را بگیرند و در این عرصه ازهم سبقت و پیشی بجویند.

از همین‌رو بر ما هم لازم است که دست فقرا و بینوایان را بگیریم و نیازمندان را قدر طاقت و توان خود، یاری برسانیم و در این میدان باید پیشتاز باشیم.

در ماه مبارک رمضان؛ اعم از حکومت و ملت مسئولیت دارند تا فقرای و مساکین واقعی را شناسایی کنند و برای یاری و همکاری آنان توجه و تلاش بورزند و برای دستگیری ضعیفان و مستمندان بشتابند.

تاجران ملی و سرمایه‌داران عزیز کشور باید ازاین فرصت طلایی استفاده اعظمی ببرند و نگذارند که فرزندان خود شان در ناز و نعمت و در میان انواع خوراک و پوشاک غرق باشند و فرزندان، اهل و عیال فقرا و نیازمندان، با مشکلات دست‌وپنجه نرم کنند و از فرط فاقگی و گرسنگی به کام مرگ بروند.

امیدواریم که ملت باهمت و نظام اسلامی ما این اجر بزرگ و پاداش بلند را از دست ندهند و هرچه عاجل به سراغ فقرا و نیازمندان بروند و برای تعاون، یاری و همکاری آنان بشتابند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *