سخن انیس

۸ثور روز سرنگونی کاخ استبداد کمونیستی در افغانستان را گرامی میداریم!

8 ثور مصادف با روزی است که ملت مجاهد و قهرمان افغانستان، آخرین حکومت کمونیستی در افغانستان را درسال ۱۳۷۱ ه، ش. سرنگون کردند و داکتر نجیب را از تخت حکومت کفری و مرکب قدرت استبدادی، در حضیض ذلت و خواری فرود آوردند.

در نبردهای سخت و طاقت‌سوزی که ۱۴سال ادامه پیدا کرد؛ صدهاهزار تن از فرزندان مجاهد کشور به شهادت رسیدند و میلیون‌ها تن زخمی، معلول و مهاجر گردیدند. متقابلاً هزاران تن از نیروهای حکومت کمونیستی و از قشون سرخ شوروی در این جنگ طولانی به هلاکت رسیدند و تعداد زیادی هم توسط ضربات کمرشکنِ مجاهدین افغانستان؛ زخمی، اسیر و مفقودالاثر گردیدند. این جنگ خونین و درازمدت؛ توسط کودتای ننگین کمونیستی به ریاست ترکی آغاز گردید و با سرنگونی آخرین رژیم کمونیستی به ریاست داکتر نجیب، پایان یافت. در این جنگ؛ کمونیستان داخلی و اشغالگران روسی جنایات عظیمی را مرتکب شدند، ملت بزرگ و باشرف افغانستان را به جرم مسلمان‌بودن با بی‌رحمانه‌ترین شیوه به شهادت رساندند، به قتل‌های عام پرداختند و افغانستان را سالیان سال به بدبختی، تباهی، فقر و بی‌چارگی، مبتلا کردند. بعد از نجیب و پایان‌یافتن حکومت کمونیستی، افغانستان؛ وارد بحران دیگری گردید و برخی از رهبران خودخواه و جاه‌طلب، خون شهدا و جهاد ملت مجاهد و قهرمان افغانستان را در نظر نگرفتند، به جنگ‌های حزبی، گروهی، سمتی و زبانی روی آوردند و به خاطر رسیدن به چوکی و قدرت، بار دیگر افغانستان را به خاک و خون کشاندند و شهر زیبای کابل و دیگر شهرها و مناطق زیبای کشور را به مخروبه مبدل نمودند.

برخی ازاین خودخواهانِ جنگ‌جو اصلاً به قدرت نرسیدند و برخی دیگر شان هم که به چوکی، دست یافتند، فسادهای بزرگی را انجام دادند و به زودی از مرکب قدرت پایین افتادند. این جاه‌طلبانِ خودخواه و جنگ‌سالاران مال‌اندوز بازهم درس عبرت نگرفتند، این بار به خوش‌خدمتی امریکا شتافتند و مدت بیست سال به حمایت اشغالگران و متجاوزان قرار گرفتند و به‌خاطر دالراندوزی، قصرسازی و خیانت، در پای امریکا و ناتو افتادند و در مقابل مجاهدین، بی‌رحمانه جنگیدند. اما نصرت پروردگار، اراده‌ی ملت مجاهد و جهاد پاکبازانه‌ی نیروهای قهرمان امارت اسلامی؛ امریکا، ناتو و غلامان شان را نیز زمین‌گیر کرد و آخرالامر افغانستان عزیز را از چنگال خونین غولان اشغال و تجاوز نجات دادند. مجاهدین توانستند؛ با فداکار‌ی‌های تاریخی و حملات شهادت‌طلبانه، کمر امریکا و ناتو را بشکنند و فتح عظیم و فضای روشنی را برای افغانستان و امت اسلامی رقم بزنند. در آخر، یکبار دیگر ۸ثور؛ روز تاریخی و پر افتخار کشور را به ملت مجاهد و قهرمان افغانستان مبارک‌باد می‌گوییم، به روح تمام شهدای راه عزت و آزادی اتحاف دعا می‌نماییم و جنات النعیم برای شان از بارگاه الهی آرزو می‌بریم و به بازماندگان شان صبر جمیل و به معلولان برجامانده ازاین بحران بزرگ، اجر عظیمی را خواهانیم.  امیدواریم که بزرگان امارت اسلامی افغانستان اتحاد و همدلی شان را برای همیشه حفظ کنند و ملت را بیشتر مورد شفقت و نوازش قرار داده، پایه‌های این نظام اسلامی که با خون هزاران فرزند ارزشمند و مجاهد کشور به وجود آمده است را استحکام ببخشند. و همچنان؛ دست‌های مغرض و توطیه‌گر را برای ابد قطع نمایند و با تطبیق حدودالله و نافذکردن شریعت ناب محمدی (ص) کشور را بیشتر آرام و شکوفا سازند و فضای این سرزمین را برای همیشه روشن و تابناک نگاه بدارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *