سخن انیس

امنیت بهتر، بستر مناسبی برای آبادی کشور است

افغانستان از دیر زمان بود که در وضعیت بد امنیتی قرار داشت و هر لحظه مردم افغانستان طعم تلخ جنگ، عدم امنیت، تباهی و اشغالگری را می‌چشیدند.

افغانستان از دیر زمان بود که در وضعیت بد امنیتی قرار داشت و هر لحظه مردم افغانستان طعم تلخ جنگ، عدم امنیت، تباهی و اشغالگری را می‌چشیدند.

اما به برکت خون پاک شهدا و مبارزه‌ی نفس‌گیر دلیرمردان کشور، بیش از دوسال می‌شود که وضعیت امنیتی کشور بهبود پیدا کرده است و افغانستان، به شکل یک‌دست و تحت فرمان یک امیر عادل، عالِم و عامل، اداره می‌شود.

وضعیت بهتر امنیتی، با گذشت هرروز کشور را به صوب عمران و آبادانی سوق میدهد و درخت امید ملت رنجدیده‌ی افغانستان جوانه می‌زند و پرشکوفه می‌شود.

امروز با وجود مشکلات و چالش‌هایی که در فراراه نظام اسلامی و ملت ما وجود دارند، باآن‌هم کارها در عرصه‌ی بازسازی و اقتصادی، به وجه احسن به پیش می‌روند و مردم افغانستان در فضای کاملاً امن و آرام و پردستاورد به سر می‌برند.

اگرچه تبلیغات دشمنان افغانستان به میزان بلندی وجود دارد، اما حقیقت امر این است که امروز عرضه‌ی خدمات و ارایه‌ی کارها تا حدی خوب و قناعت‌بخش جریان دارند و مردم در سایه‌ی امنیت بهتر، زندگی شیرین‌تر و مرفه‌تری را تجربه و سپری می‌کنند.

واضح است؛ زمانی که امنیت بهتر وجود داشته باشد و مردم احساس امن و آرامش کند، خودبه‌خود چرخ زندگی مردم به وجه بهترش به چرخش در می‌آید و ملت، با قلب آرام و در فضای اطمینان به کاروبار روزمرّه‌ی خویش رسیدگی می‌کنند و به امور محوله می‌پردازند.

کسب‌وکار در پرتو آرامش و امنیت، خود سبب رشد اقتصاد می‌گردد و بستر مناسبی برای ارتقا، بالندگی و شکوفایی کشور می‌شود.

تمام کشورهایی‌که امروز به نعمت ترقی و تعالی دست یافته اند، در قدم نخست از امنیت بهتری برخوردار بوده اند و بعداً آهسته آهسته توانسته اند که به اقتصاد، پیشرفت، تمدن و تلکنالوژی، دست پیدا کنند.

امنیت، شرط اساسی و سرنوشت‌ساز همه پیشرفت‌های کشور است که باید این تحفه‌ی بزرگ و هدیه‌ی رنگین الهی را دست کم نگیریم و ازآن استفاده‌ی معقول و اعظمی نماییم.

امروز که امنیت در سراسر کشور تامین است، باید ملت افغانستان با استفاده از این فرصت طلایی، با علاقمندی خاص و عقلانیت تمام به امور بازسازی، احیای مجدد و آبادانی کشور بپردازند و پیشرفت و انکشاف کشور را در محراق توجه قرار بدهند.

تا باشد ملت ما نیز مانند دیگر ملت‌های جهان، به ترقی و تعالی دست پیدا کنند و طعم شیرین زندگی را در جهان بچشند و درسایه‌سار درخت سعادت و خوشبختی بیاسایند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *