اجتماعی

قاری برکت الله رفت اما برکاتش پابرجا است!

استاد قاری برکت الله سلیم؛ یکی از غنیمت‌های روزگار، از گنجینه‌های عظیم معنوی و از افتخارات عظیم کشور محسوب‌ می‌گردد.

استاد قاری برکت الله سلیم؛ یکی از غنیمت‌های روزگار، از گنجینه‌های عظیم معنوی و از افتخارات عظیم کشور محسوب‌ می‌گردد.

این قاری کم‌نظیر اگرچه از جهان فانی رخت بربست، اما فیوضات و برکاتش پابرجاست و در هر لحظه و در هرقدم، خدمات ارزشمند این خدمت‌گزار واقعی کشور به مشاهده می‌رسد و به درستی لمس می‌گردد.

امروز که صداهای ستاره های قرآن و زمزمه‌های دل انگیزی قرآنی که از وجب وجب خاک این سرزمین به گوش میرسند، بیشتر از یمن و برکت مرحوم استاد قاری برکت الله سلیم بوده و این شخصیت پرفیض و قاری حنجره‌طلایی و بلندآوازه‌ی کشور درآن نقش بسزایی داشته است.

مرحوم استاد قاری برکت الله سلیم نه تنها در افغانستان، بل‌که در تمام کشورهای اسلامی از شهرت بلندی برخوردار بود و در سطح منطقه و جهان از خود هواخواهان، علاقمندان و طرفداران زیادی داشت.

این ستاره قرآن، در چندین مسابقات بین المللی مدال‌آور شد و در میدان حسن تلاوت و تجوید، برای افغانستان افتخارات زیادی را کمایی کرد.

هموطنان گرامی!

هر ملک و ملت؛ قدر علما، دانشمندان و شخصیت‌های مشهور و بلندآوازه‌ی خود را می‌دانند و به نام نامیِ آنان فخر می‌کنند و آنان را درج تاریخ کشور خود می‌سازند.

افغانستان نیز در همه اعصار و قرون از شخصیت‌های افتخارآفرینی بهره‌مند بوده و در هر برهه‌ی از تاریخ شخصیت‌های علمی، اندیشمند و ستاره‌های درخشانی را در آغوش خود پرورش داده است و این شخصیت‌ها نه‌تنها در تاریخ افغانستان، بل‌که در جهان ثبت تاریخ بوده، در حافظه‌ی روزگار جا دارند و تمام انسان‌های روی زمین، به نام نامی آنان افتخار می‌کنند.

استاد برکت الله سلیم نیز یکی از همین افتخارات کشور است که صدای دل انگیزش تا قیام قیامت در دل روزگار طنین‌انداز خواهد بود و ستاره نامش در سپهر تاریخ افغانستان جلوه افروز خواهد ماند.

این هفته متاسفانه این ستاره‌ی تابناک تلاوت و تجوید با غروبش فضای کشور را دگرگون کرد و ملت متدین و مجاهد افغانستان را در گلیم ماتم و مصیبت نشاند.

اما راه این ستاره‌ی درخشان و شیخ بزرگوار ادامه دارد و رهروانش با گذشت هرروز ستاره‌وار در آسمان تلاوت و تجوید و حسن قرائت افغانستان می‌درخشند.

بلی!

از دل این آفتاب پربرکت و پرشکوفه با گذشت هرلحظه، هزاران آفتاب دیگری می‌شگوفند و در محافل، مجالس، مسابقات و گردهمایی‌ها به جلوه‌افروزی می‌نشینند و راه این آفتاب افول‌کرده را روشن و پررهرو نگاه می‌دارند.

در آخر ارتحال ملکوتی این استاد معظم و این شخصیت ارزشمند کشور را به تمام امت اسلامی و خصوصاً برای ملت باعزت افغانستان تسلیت عرض می‌کنیم و برای شیخ برکت الله سلیم  علو درجات و جنات نعیم از بارگاه رب العالمین استدعا می‌نماییم.

روحش شاد و یادش گرامی باد

احمدشاه ابدالی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *